Iniciativa inversora
Aliança del grup PIPE per aconseguir fons Next per als ports espanyols
Firmes logístiques i usuàries de les infraestructures pressionen per a la reducció de taxes i el canvi en la governança portuària

Port de Barcelona
La Plataforma d’Inversors en Ports Espanyols (PIPE) està disposada a recórrer als fons Next Generation de la Unió Europea per afrontar projectes d’inversió tecnològics en els pròxims anys. L’organització, en la qual participen empreses com Algeposa, First State Investments, Enagas, Ership, Nogar, Dávila i Toro i Betolaza, Erhardt i TIL, van anunciar aquesta setmana la creació d’un grup de treball amb la denominació ‘Pipeline Ports Sostenibles’ «per canalitzar projectes que contribueixin a la transformació del sector».
L’equip de treball s’ha compromès a elaborar el full de ruta perquè, en una segona fase, «es posin en comú amb altres agents implicats amb interessos i propostes compartits». Des de PIPE es posarà èmfasi en la inversió en matèria de sostenibilitat, digitalització, accessibilitat i innovació que exigeix el programa Next i en línia amb el Marc Estratègic de Ports de l’Estat, encara pendent d’elaboració.
Notícies relacionadesSegons el president de PIPE, Gonzalo Alvargonzález, la situació dels ports espanyols passa un moment «crucial», que requereix propostes que marcaran la competitivitat futura de les infraestructures. Aquest grup d’empreses assegura que funcionarà sempre «en sintonia i col·laboració amb l’Organisme Públic Ports de l’Estat», tot i que tradicionalment s’ha configurat com a grup de pressió per aconseguir la reducció de taxes portuàries i l’obertura del model de governança del sistema portuari. PIPE va ser creada el 2013 amb l’objectiu de convertir-se en una referència d’opinió dins del sector portuari espanyol, proposant canvis i millores per promoure la competitivitat, el desenvolupament i la sostenibilitat dins de l’economia espanyola.
Per a PIPE, la reducció de les taxes es concreta com el primer pas per a la millora dels ports espanyols, al considerar que «una reducció dels costos del pas de les mercaderies pels ports afavorirà l’activitat i les inversions dels operadors en els moments d’incertesa actuals».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos