AUTOMOCIÓ

Les automatriculacions van suposar el 16% del mercat al gener

  • Al gener es van realitzar 6.901 matriculacions tàctiques, cosa que suposa un 16% del mercat total malgrat caure un 48,9% respecte al mateix mes de l’any passat

  • Peugeot va ser la marca que més automatriculacions va portar a terme el mes passat, tot i que va ser a Opel on més pes van tenir respecte a les seves vendes totals, un 46%

Concessionari de Volkswagen a Barcelona. ELISENDA PONS

Concessionari de Volkswagen a Barcelona. ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts

Al gener, segons dades de la consultora MSI, es van realitzar un total de 6.901 automatriculacions, un 48,9% menys que l’any passat. Les matriculacions tàctiques són compres realitzades per les mateixes marques per enviar cotxes al mercat d’ocasió, per exportar-los o per utilitzar-los com a unitats per a flotes d’ús intern. Amb aquest volum, les automatriculacions van suposar el 16% del mercat total, que es va quedar al gener en 41.996 unitats, la pitjor xifra històrica per al primer mes de l’any després de desplomar-se un 51%.

La caiguda del mercat general de vehicles va ser conseqüència directa de les noves restriccions per detenir la Covid-19, la borrasca ‘Filomena’ i la pujada de preus dels vehicles nous per culpa de l’increment de l’impost de matriculació arran de la nova normativa d’homologació d’emissions WLTP, més estricta.

Peugeot, la marca que més automatriculacions va realitzar

Notícies relacionades

Peugeot va ser la companyia que més matriculacions tàctiques va portar a terme el mes passat al país. En total, van ser 1.009 unitats, un 23% menys respecte al gener del 2020 i un 27% del total de vendes de la marca. Citroën, del mateix grup que Peugeot, va ser la segona, amb 670 unitats, un 19% menys i un 34% del seu global de matriculacions. El podi el va tancar Seat, amb 664 unitats, un 51% menys i amb prou feines un 14,6% del seu mercat.

Paral·lelament, les 590 matriculacions tàctiques d’Opel van significar el 46% de les seves vendes, tot i que la disminució interanual va ser del 49%, mentre que les 386 unitats automatriculades de Nissan van suposar el 25,7% del total de les seves vendes a Espanya, que també es van reduir en un 41%.

Temes:

Cotxes