Energia
El fons australià IFM presenta l’opa sobre Naturgy a la CNMV
IFM presenta dos avals de BNP per la totalitat del valor de l’oferta, que ascendeix a 5.000 milions

naturgy
El fons australià IGM ha presentat oficialment l’opa del 22,7% sobre Naturgy a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Segons ha anunciat l’empresa, aquest divendres ha sol·licitat l’autorització i ha presentat el fullet de l’oferta amb un preu de 23 € per acció, cosa que implica un màxim a pagar de 5.000 milions d’euros en el cas d’adquirir els 220 milions d’accions a què es dirigeix.
L’efectivitat de l’oferta estarà subjecta a rebre les corresponents autoritzacions regulatòries i de competència, inclòs el beneplàcit del Govern, en un termini de sis mesos, així com a arribar a un nivell mínim d’acceptació, almenys, del 17% del capital social de l’energètica.
«IFM és propietat de fons de pensions australians i gestiona els estalvis de jubilació de 30 milions de persones a tot el món. El nostre propòsit és clar: protegir i fer créixer els estalvis de jubilació a llarg termini dels treballadors», ha assegurat el vicepresident d’infraestructures d’IFM Investors, Jaime Siles, en el comunicat. I ha defensat que l’objectiu d’IFM és invertir en companyies a llarg termini «com Naturgy, amb una direcció estratègica i una posició com a empresa de gas i electricitat global i diversificada que està fermament alineada amb els nostres principis i objectius fonamentals d’inversió».
Notícies relacionades«Creiem que la transacció proposada és atractiva per als accionistes de Naturgy, que poden obtenir un preu elevat per les seves accions, i en el millor interès a llarg termini de la companyia, en el seu camí cap a la transició energètica», ha afegit.
Segons ha informat IFM, juntament amb la sol·licitud d’autorització, s’ha presentat la documentació acreditativa de la constitució de dos avals a primer requeriment, atorgats per BNP Paribas, sucursal a Espanya, per import de 3.260.000.000 euros i 1.800.000.000 euros, que garanteixen la totalitat de la contraprestació oferta per les accions de Naturgy a les quals es dirigeix l’opa. Credit Suisse, BNP Paribas i Linklaters són els assessors d’IFM en aquesta transacció mentre que el Banco Santander serà l’entitat encarregada de la intermediació i liquidació de l’oferta en nom d’IFM.
-
Ofert per
- Ciència Un test pioner creat a Catalunya permetrà predir l’Alzheimer
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez
- Cristina Maragall: "Prevenir l’Alzheimer és més important que curar-lo"
- TRANSPORT PÚBLIC Restablerts els trens AVE entre Madrid i Barcelona per un incendi pròxim a la via
- TRANSPORT PÚBLIC Restablerts els trens AVE entre Madrid i Barcelona per un incendi pròxim a la via
- Llibertat d’expressió La cancel·lació de l’humorista Jimmy Kimmel crispa el debat sobre la deriva autoritària als EUA
- Aquest cap de setmana L’arribada d’un raig polar aquest cap de setmana provocarà un descens tèrmic de fins a 10 graus i donarà pas a la tardor de forma abrupta
- Meteorologia Catalunya activa l’alerta del pla Inuncat per la previsió de fortes pluges diumenge
- Proposta de sentència L’advocat general de la UE donarà a conèixer les seves conclusions sobre l’amnistia el 13 de novembre