Aposta ‘online’

Desigual preveu vendre a 108 països més aquest any

L’objectiu és integrar la xarxa de botigues pròpies i franquiciades en les vendes a internet

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El 30% de la facturació de la firma de moda Desigual es va generar a internet. No és estrany que davant les incerteses pandèmiques, la multinacional catalana hagi decidit apostar obertament per la venda ‘online’. L’omnicanalitat bascula cap a internet i desigual.com s’ha proposat guanyar protagonisme en els pròxims mesos amb l’entrada a 108 nous mercats internacionals. Les vendes digitals van registrar un creixement mitjà del 50% i de fins del 70% en els moments més complexos del confinament.

El ‘partner’ tecnològic i logístic de Desigual en aquest projecte és la companyia Global-e, plataforma especialitzada en serveis d’‘e-commerce crossborder’, anglicisme que descriu l’activitat internacional de comerç electrònic. Jordi Balsells, ‘channels strategy director’ de Desigual, va explicar que el projecte es basa en la utilització d’una mateixa eina tecnològica que és capaç de gestionar l’oferta i preu en funció del destinatari i fer partícip també la xarxa de vendes de proximitat en aquest procés.

A partir d’aquest mes de febrer, Desigual ha informat que incorporarà els franquiciats al comerç ‘online’ en aquells països on ja hi ha presència física de botigues de la cadena, com poden ser Mèxic, Colòmbia i Singapur. La companyia té previst desenvolupar aquest projecte en dues fases. Aquest mes llança una prova pilot a Eslovènia i a partir del març iniciarà una segona fase en què farà extensible aquest model a tots els seus franquiciats.

Aposta ‘online’ no canibalitzadora

La idea global és aconseguir l’omnicanalitat perfecta dels punts de venda, la seva integració en el complex organigrama de la gestió de les vendes a través de la pàgina web. Les botigues assumiran la gestió completa de les comandes, utilitzant la plataforma tecnològica que Desigual posa a la seva disposició, a més d’atorgar-los més capacitat d’adaptació local a les tendències del mercat i preferències dels consumidors, informa Desigual. A la pràctica, suposa fer partícips les franquícies i les botigues dels marges comercials i que l’activitat ‘online’ no canibalitzi el pes i protagonisme d’aquestes botigues al seu mercat natural de proximitat.

«Mitjançant aquest projecte podem entrar amb la botiga desigual.com en aquells mercats on ara no tenim presència, i en aquells on ja som presents mitjançant les franquícies els atorguem autonomia perquè puguin gestionar aquest comerç ‘online’. A més, es tracta d’un projecte escalable que ens permet combinar el nostre sistema del CRM amb les dades que proporciona el client durant el seu procés de compra», explica Balsells.

El 60% a l’estranger i internet

Desigual.com estarà disponible en un total de 150 països amb la plena aplicació del pla. La companyia té per objectiu que el 60% de les seves vendes es produeixin al canal digital o bé en geografies fora d’Europa el 2023, un percentatge que ara assoleix el 43%. 

Notícies relacionades

Les dades del 2020 indiquen que més de la meitat de les vendes ‘online’ a desigual.com es realitzen mitjançant un mòbil o tauleta i que el 75% del trànsit procedeix d’un dispositiu mòbil. A més, els països d’on són procedents més visites són Espanya, França i Itàlia. El 2020 desigual.com va registrar un increment del 15% en la freqüència de compra. 

La situació d’excepcionalitat viscuda el 2020 arran de la pandèmia i el tancament de botigues han suposat una acceleració de les que ja eren prioritats estratègiques de la companyia, entre d’altres la digitalització i la transformació dels canals per acompanyar el creixement als mercats internacionals. Desigual compta amb més de 3.300 empleats i és present a 89 països a través de 10 canals de venda, 438 botigues monomarca i sis categories de producte: Woman, Man, Kids, Accesories, Shoes i Sport.