Bancs

El BBVA emet 196.000 targetes Aqua en dos mesos

Aquest mitjà de pagament està dissenyat per als canals digitals en què es prioritza el criteri de seguretat

foto-texto-principal 1

foto-texto-principal 1 / Marta Jara

1
Es llegeix en minuts

El BBVA han contractat 195.827 targetes Aqua, el que suposa una mitjana diària de contractació de 4.166 targetes. Des del 14 d’octubre, l’entitat disposa d’una de les targetes més segures, Aqua, la primera a Espanya que no té imprès el nombre de la targeta (PAN) ni la data de caducitat, i el codi de verificació (CVV) és dinàmic.

La seguretat s’ha consolidat com un dels atributs més valorats pels clients. Per desenvolupar aquest nou projecte, el BBVA va portar a terme un estudi basat en entrevistes amb 1.000 clients a Espanya sobre l’ús de les targetes i de la banca digital. La conclusió és que la seguretat, la planificació i el control de despeses i productes, així com la possibilitat de poder realitzar un gran nombre d’operacions a través del mòbil són els atributs més valorats.

«Aquesta targeta està especialment pensada per als clients que utilitzin principalment els canals digitals, ja que és especialment segura per a compres ‘online’. No tenir un CVV fix afegeix un plus de seguretat a les operacions, tot i que també ofereix al client la tranquil·litat que si la perd, no la podran utilitzar perquè no porta imprès el ni el CVV, ni el número ni la data de caducitat», explica Jorge Moreno, director de Solucions Digitals de Pagaments de BBVA.

Demanda de dèbit

Les targetes Aqua més demandades pels clients són les de dèbit, amb un total de 104.686 plàstics emesos des que va llançar aquest producte al mercat a l’octubre. A continuació, se situen les de crèdit, amb 85.623 targetes emeses, i les de prepagament, amb 5.518 sol·licituds tramitades. En conjunt, sumen 195.827 targetes que situen la mitjana diària de contractació en 4.166 targetes. Tot un rècord.

Notícies relacionades

A més del llançament d’aquesta targeta, BBVA va renovar l’experiència de pagament a la seva ‘app’ per facilitar al client la gestió de les despeses i ordenar els serveis que ofereix en funció de l’ús que en fa.

Entre les principals novetats es troba, a més, la possibilitat de guardar els tiquets de compra a l’app, com si fos un núvol. D’aquesta manera, el client té tota la informació sobre les seves operacions guardades al mateix lloc. Des de la posada en marxa d’aquesta funcionalitat, el 17 de desembre, els clients han pujat a l’‘app’ un total de 5.000 tiquets de compra. Aquesta opció està habilitada per a totes les targetes que el client tingui contractades.

Temes:

BBVA Bancs