AUTOMOCIÓ

Itàlia adapta l’Impost de Matriculació per evitar una pujada de preus

  • Itàlia adapta l’Impost de Matriculació a la nova normativa WLTP, més estricta en l’homologació d’emissions, per evitar un encariment de preus i una caiguda del mercat

  • Segons les patronals espanyoles del sector de l’automoció, la negativa del Govern espanyol a fer el mateix encarirà, de mitjana, 800 euros els cotxes

concesionario

concesionario / maitecruz

1
Es llegeix en minuts

El Govern italià sí que ha escoltat el sector de l’automoció i ha decidit adaptar l’Impost de Matriculació a la normativa d’homologació d’emissions WLTP, que entrarà en vigor l’1 de gener. Al ser més estricta que l’actual NEDC, la majoria de vehicles presentaran més emissions, per això molts saltaran de tram impositiu i s’encariran. Països com Espanya han decidit no adaptar el tribut, fet que provocarà, segons l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), que el 48,4% dels vehicles venuts al país siguin més cars.

A Itàlia, l’Executiu liderat per Giuseppe Conte ha apostat per incrementar gairebé un 20% els trams de l’impost de matriculació. El primer tram, que aplica un càrrec de 1.100 euros als cotxes que emetin entre 161 i 175 grams de CO2 per quilòmetre, passarà a ser entre 191 i 210 grams. El segon, de 1.600 euros, passa a estar comprès entre els 211 i els 240 grams, mentre que el tercer, de 2.500 euros, entre els 241 i 290 grams. A Espanya l’Impost de Matriculació arrenca des dels 120 grams amb un càrrec del 4,75% del preu del vehicle.

En la línia d’altres països europeus

Notícies relacionades

Itàlia segueix amb la seva decisió el camí marcat per països com França i Portugal, que també han adaptat els seus impostos per evitar l’efecte negatiu sobre el preu que tindrà l’entrada en vigor de la normativa WLTP. El país transalpí ho farà mitjançant una esmena als Pressupostos Generals del 2021. A Espanya, el Govern ha optat per no atendre les peticions del sector, representat per les associacions Anfac, Sernauto (components), Faconauto (distribució) i Ganvam (comercialització), i ha decidit mantenir l’Impost de Matriculació tal com estava fins ara.

En aquest sentit, segons les estimacions de les quatre associacions, els cotxes s’encariran, de mitjana, uns 800 euros, i provocaran que es deixin de vendre al voltant de 110.000 vehicles. Faconauto adverteix que aquestes xifres podrien traduir-se en la pèrdua de fins a 18.000 llocs de treball l’any que ve.

Temes:

Cotxes