Acomiadaments
El TSJ de Galícia declara nul l’ero d’Alcoa
Els magistrats tomben l’acomiadament col·lectiu de 524 treballadors a San Cribao
GRAF8107. A CORUÑA, 13/01/2019.- Trabajadores de Alcoa se manifiestan por las calles de A Coruña en defensa de la actividad y del empleo, contra el ERE para 686 trabajadores que pretende la multinacional del aluminio al cerrar las plantas de A Coruña y Avilés (Asturias). EFE/Cabalar /
El Tribunal Superior de Justícia de Galícia ha declarat nul l’ero presentat per Alcoa per acomiadar els seus 524 treballadors a la planta de San Cribao i clausurar la fàbrica. Així ho reflecteix la sentència, feta pública pels sindicats, que han celebrat que els magistrats resolguessin a favor de la seva impugnació. Alcoa Corporation es veurà obligada a readmetre els empleats acomiadats i a pagar-los els salaris de tramitació durant els mesos que separen la formalització de l’expedient i la sentència.
La resolució judicial suposa un revés a la decisió de la multinacional especialitzada en el tractament d’alumini, que pretenia tancar la seva factoria i rebutjava traspassar-la a potencials candidats interessats a mantenir-la oberta i garantir les produccions i l’ocupació. La firma Liberty House havia postulat formalment per comprar la fàbrica.
- Els comptes del 2026 Territori reserva una partida econòmica per instal·lar aerogeneradors al golf de Roses i impulsar l’Agència de la Natura
- Accés a la universitat La visita del Papa coincidirà amb la selectivitat a Barcelona: “Demanem als estudiants que es desplacin amb antelació”
- Successos Detingut un multireincident per fer tocaments i masturbar-se davant d’una noia a Cadaqués
- Assaig Una teràpia oral diària mostra resultats «extraordinaris» en càncer de pulmó avançat
- Educació Els alumnes gironins "sobreviuen" a la calor extrema en aules que superen els 39 graus: "No es pot aprendre amb el cervell tan calent"
