Caiguda d'ingressos

Trasmediterránea, a punt de la suspensió de pagaments

Naviliera Armas no pot afrontar els interessos d'una emissió de 282 milions

Si l'empresa no paga en 30 dies, Moody's la declararà en situació d'impagament

zentauroepp53937451 trasmediterranea201105134437

zentauroepp53937451 trasmediterranea201105134437 / David Arquimbau Sintes

1
Es llegeix en minuts
E. P.

L’agència de qualificació Moody’s ha rebaixat el ràting de Naviera Armas Trasmediterránea de ‘Caa2’ a ‘Ca’ amb perspectiva negativa, la qual cosa la situa a punt d’impagament.

La raó és que el grup no pot fer front al pagament d’interessos d’una emissió de 282 milions d’euros que venç el 2023 a causa de la caiguda dels ingressos pel coronavirus.

Naviliera Armas s’ha acollit a un període de gràcia de 30 dies que recull el contracte de l’emissió.

A partir d’aquesta data Moody’s assegura que declararà l’empresa en situació d’impagament després d’incrementar a més el seu endeutament en 70 milions en el primer semestre del 2020 a causa del coronavirus.

L’agència de qualificació assegura que aquest ràting reflecteix l’estructura de capital «insostenible» de l’empresa en relació amb el seu potencial de guanys, els alts riscos de reestructuració basats en el seu deute deprimit, així com la seva feble posició de liquiditat.

Afectat per les conseqüències de la Covid

A més, també incorpora un alt grau d’incertesa respecte als valors de recuperació per als deutors en una possible reestructuració.

Notícies relacionades

La naviliera té vuit sortides mensuals des d’Eivissa a Barcelona amb el barco ‘Ciudad de Ibiza’ al novembre i el ‘Ciudad de Mahón’ al desembre; 22 sortides mensuals a València al novembre i desembre amb el barco ‘Volcán de Tijarafe’; i també connecta l’illa amb Palma, tot i que aquesta ruta no és operativa en l’actualitat.

El grup canari Naviliera Armas va aconseguir la majoria accionarial de Trasmediterránea molt recentment, l’any 2018, després de pagar 260 milions d’euros a Acciona, de la família Entrecanales, que havia gestionat la companyia des del 2002, quan va ser privatitzada. Però els problemes del grup empresarial canari s’han agreujat des d’aleshores considerablement, sobretot amb l’expansió de la Covid-19, i ha compromès amb la seva delicada situació financera el transport marítim regular de les Balears amb la Península.