Caiguda d'ingressos
Trasmediterránea, a punt de la suspensió de pagaments
Naviliera Armas no pot afrontar els interessos d'una emissió de 282 milions
Si l'empresa no paga en 30 dies, Moody's la declararà en situació d'impagament

zentauroepp53937451 trasmediterranea201105134437 /
L’agència de qualificació Moody’s ha rebaixat el ràting de Naviera Armas Trasmediterránea de ‘Caa2’ a ‘Ca’ amb perspectiva negativa, la qual cosa la situa a punt d’impagament.
La raó és que el grup no pot fer front al pagament d’interessos d’una emissió de 282 milions d’euros que venç el 2023 a causa de la caiguda dels ingressos pel coronavirus.
Naviliera Armas s’ha acollit a un període de gràcia de 30 dies que recull el contracte de l’emissió.
A partir d’aquesta data Moody’s assegura que declararà l’empresa en situació d’impagament després d’incrementar a més el seu endeutament en 70 milions en el primer semestre del 2020 a causa del coronavirus.
L’agència de qualificació assegura que aquest ràting reflecteix l’estructura de capital «insostenible» de l’empresa en relació amb el seu potencial de guanys, els alts riscos de reestructuració basats en el seu deute deprimit, així com la seva feble posició de liquiditat.
Afectat per les conseqüències de la Covid
A més, també incorpora un alt grau d’incertesa respecte als valors de recuperació per als deutors en una possible reestructuració.
Notícies relacionadesLa naviliera té vuit sortides mensuals des d’Eivissa a Barcelona amb el barco ‘Ciudad de Ibiza’ al novembre i el ‘Ciudad de Mahón’ al desembre; 22 sortides mensuals a València al novembre i desembre amb el barco ‘Volcán de Tijarafe’; i també connecta l’illa amb Palma, tot i que aquesta ruta no és operativa en l’actualitat.
El grup canari Naviliera Armas va aconseguir la majoria accionarial de Trasmediterránea molt recentment, l’any 2018, després de pagar 260 milions d’euros a Acciona, de la família Entrecanales, que havia gestionat la companyia des del 2002, quan va ser privatitzada. Però els problemes del grup empresarial canari s’han agreujat des d’aleshores considerablement, sobretot amb l’expansió de la Covid-19, i ha compromès amb la seva delicada situació financera el transport marítim regular de les Balears amb la Península.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»