Supermercats

Dia redueix les seves pèrdues a la meitat en els nou primers mesos del 2020

Els números vermells de la cadena de supermercats se situen en els 245,9 milions

nuevo-dia-market-exterior-mini-800x600

nuevo-dia-market-exterior-mini-800x600

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

En plena pandèmia, la cadena de supermercats Dia va elevar un 2,2% les seves vendes en els primers nou mesos de l’any, fins als 5.194,5 milions d’euros, malgrat comptar amb un 7,6% menys de botigues i l’efecte divisa. Una alça que va reduir els números vermells de la companyia del fons Letterone, propietat del magnat rus Mikhaïl Fridman, fins als 245,9 milions d’euros. 

En el tercer trimestre les vendes van ascendir a 1.679,2 milions d’euros, un 2,5% més que en el mateix període de l’any passat. Les vendes comparables van créixer gairebé un 8% en els nou primers mesos, però en el tercer trimestre el creixement es va frenar al 6,3%, davant el 14,9% del trimestre anterior, quan es va produir el confinament. Segons la cadena, l’augment del 25,3% de la mida mitjana de la cistella hauria compensat la disminució del 15,1% del nombre de tiquets.

El benefici net de la companyia durant el tercer trimestre també va ser negatiu, amb 58 milions de pèrdues, per l’efecte negatiu de la divisa al Brasil, tot i que va millorar els números vermells registrats un any abans (86 milions d’euros).

La companyia, que tenia a tancament de setembre 6.207 establiments, està immersa en una profunda transformació després dels dos convulsos anys anteriors. Així, a més de la reducció de botigues, Dia està introduint un nou model de franquícia basat en incentius que ja ha sigut implantat en més de 700 localitzacions d’Espanya i 150 a Portugal. També amb l’optimització de l’assortiment, amb una oferta de productes frescos més gran, com fruita i verdura, que ja ha arribat a les 1.200 botigues a Espanya, mentre que està en desenvolupament a Portugal. A l’Argentina, el nou assortiment s’ha introduït ja al 65% de les botigues.

Notícies relacionades

«Dia ha registrat un bon trimestre en termes de vendes, a mesura que la transformació en curs continua avançant i millora la percepció i l’experiència del client als nostres establiments amb més productes frescos, botigues més ben gestionades i una atractiva gamma de productes de marca pròpia», ha afirmat el president executiu de la cadena, Stephan DuCharme.

El grup compta amb una liquiditat de 439 milions, un 94,4% dels quals són en forma d’efectiu i equivalents a l’efectiu. El deute financer net es va reduir en 72 milions en comparació amb el desembre del 2019, fins als 1.250 milions d’euros. 

Temes:

Supermercats