resultats
Els beneficis del Sabadell cauen el 74% en el tercer trimestre
El banc que presideix Jose Oliu anuncia un pla d'eficiència que inclou un ajust de la seva estructura
zentauroepp50572366 el consejero delegado del banco sabadell jaime guardiola in191025140435 /
El grup Banc Sabadell ha tancat el tercer trimestre del 2020 amb un benefici net atribuït interanual de 203 milions d’euros. En termes interanuals el benefici net és un 74,1% inferior al registrat en el mateix període de l’any anterior. Es deu a l’actualització dels models IFRS9 i a menys ingressos derivats de la menor activitat per la pandèmia.
En el trimestre, el benefici net experimenta un creixement del 10,9% recolzat en la recuperació del negoci core i en la disminució de les provisions. Els ingressos del negoci bancari (marge d’interessos més comissions netes) arriben als 3.546 milions, un 6,2% menys en termes interanuals. En el trimestre mostren una evolució positiva recolzada en el creixement del marge d’interessos i les comissions.
El marge d’interessos se situa a tancament del setembre del 2020 en 2.545 milions d’euros, un 6,2% inferior interanualment per l’efecte dels tipus d’interès, l’efecte de la titulització de préstecs al consum feta l’any anterior, així com menor aportació de la cartera ALCO (de renda fixa). En el trimestre el marge d’interessos se situa en 841 milions d’euros i registra un increment del 2,5% recolzat en més volums i més ingressos per la TLTRO III.
Descens de comissions
Les comissions netes ascendeixen a 1.000 milions d’euros, un 6,3% inferior a l’any anterior per la reducció de l’activitat derivada del confinament per la pandèmia. Entre els mesos de juny i setembre, les comissions creixen un 1,0% després de l’augment de l’activitat per la desescalada.
El total de costos ascendeix a 2.387 milions d’euros a tancament del setembre del 2020, un 0,9% més respecte al mateix període de l’any anterior. Els costos recurrents es redueixen en el trimestre un 1,9% per menors despeses de personal, i els no recurrents incorporen 71 milions per l’acceleració de la reestructuració de la filial britànica, TSB.
La ràtio d’eficiència se situa en el 56,3% pels costos de reestructuració en TSB. Aïllant aquests costos, la ràtio d’eficiència baixa el 53,9%.
Per la seva banda, la ràtio de capital de primera qualitat CET1 augmenta 22 punts bàsics en el trimestre, i se situa en el 12,9%. Aquesta ràtio CET1 inclou 92 punts d’ajustos transicionals de IFRS9, per la qual cosa la ràtio CET1 ‘fully-loaded’ se situa en el 12,0%, i millora en nou punts respecte al trimestre anterior.
Els actius problemàtics a tancament del setembre del 2020 mostren un saldo de 7.647 milions d’euros; dels quals 6.127 milions d’euros corresponen a actius dubtosos i 1.520 milions d’euros a actius adjudicats. Aquest nivell d’actius problemàtics (NPA) suposa que la ràtio d’actius problemàtics nets sobre el total d’actius es redueixi, i se situï en l’1,5% comparat amb l’1,7% del tercer trimestre de l’any anterior.
Pla d’eficiència
Notícies relacionadesEl banc que presideix Josep Oliu posarà en marxa a partir del quart trimestre del 2020 un pla d’eficiència i transformació digital a Espanya, que té per objectiu ajustar l’estructura de l’organització i els costos a la nova realitat competitiva. El banc ha anunciat aquesta setmana als sindicats l’inici de negociacions per reduir fins a 2.000 llocs de treball a Espanya.
El pla d’eficiència inclou diferents iniciatives, com simplificació dels processos interns, l’autoservei en activitats transaccionals, l’automatització de les activitats dels centres d’operacions, la millora de l’eficiència als centres d’atenció telefònica, tot això acompanyat de la incorporació de noves capacitats i serveis digitals. Està previst també portar a terme una simplificació del centre corporatiu, mitjançant la centralització de competències i la reducció de les estructures regionals de suport. Així mateix, hi ha contemplades altres actuacions que permetran a l’entitat reduir costos, com la reducció de l’ús d’espais i altres menors costos discrecionals.
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi i els il·lustradors contra la IA: «S’alimenta de la nostra feina: mal copia, però no crea»
- Sant Jordi 2026 Pat Ubach: "Portava anys dient a les meves filles que han d'aconseguir els seus somnis i jo no ho estava intentant, fins ara"
- FC Barcelona Lamine Yamal no tornarà a jugar amb el Barça aquesta temporada, però salva el Mundial
- Estudi de la UAB Factors personals i acadèmics disparen fins al 40% l’absentisme a la universitat
- Els actes del president Missa i xocolata per a tothom: així ha sigut el Sant Jordi d’Illa al Palau de la Generalitat
