a Abrera
L'ero de 160 acomiadaments a Faurecia amenaça les produccions de Seat
La proveïdora de Seat perd l'adjudicació del nou León i inicia una retallada de plantilla

PAR101 PARIS (FRANCIA) 24/07/06. Foto sin fecha cedida por el fabricante francés de equipos de automóvil Faurecia que muestra a varios trabajadores de la planta de producción de la compañía en Pulversheim (Francia). Faurecia anunció, hoy lunes 24 de julio, unas pérdidas de 48,2 millones de euros en el primer semestre, frente al beneficio de 34,5 millones del mismo periodo de 2005. La compañía se encuentra envuelta en un caso de corrupción con Volkswagen que la fiscalía alemana investiga actualmente. EFE/Burkhard Schittny /
Faurecia ha iniciat un expedient de regulació d’ocupació (ero) per acomiadar 160 dels seus 308 treballadors a Abrera (Baix Llobregat). La firma ha comunicat aquesta setmana a la seva plantilla la intenció de portar a terme un cessament col·lectiu, després de perdre l’adjudicació del nou model de Seat León; segons han explicat a EL PERIÓDICO fonts sindicals. Les pràcticament inexistents produccions de Nissan, un altre comprador de Faurecia, tot i que de menys pes, també han perjudicat la facturació de la subcontracta. CCOO, el sindicat amb representació majoritària, ultima els preparatius d’una vaga que pot posar en risc les produccions de Seat a Martorell.
Faurecia ha perdut aquest any l’assignació del tablier i la pintura del nou Seat León, però continua subministrant materials al gegant automobilístic per a altres models. Concretament per a l’Arona, l’Ibiza i l’Audi A1. I la dependència de Seat d’aquest proveïdor és manifesta i ja té antecedents. L’any passat hi va haver un incendi a la fàbrica d’aquest proveïdor que va obligar a interrompre les seves produccions i va tenir Seat Martorell aturada gairebé una setmana.
Notícies relacionadesDimarts passat la companyia va traslladar als representants dels treballadors la seva intenció de fer un ero. Dimarts que ve està previst que comenci el període de consultes i els sindicats estan disposats a pressionar. I és que se senten «estafats» per Faurecia, ja que consideren que han fet esforços de contenció salarial per «ser competitius» i guanyar el concurs per al nou León i que, després de perdre’l, el pagament ha sigut un ero.
Faurecia s’afegeix a la llista d’eros industrials que acumula aquest 2020, especialment el sector de l’automoció. Aquesta setmana es coneixia el de TE Connectivity, a Montcada i Reixac, i prèviament havien transcendit els de Robert Bosch, a Castellet, o Saint-Gobain, a l’Arboç. A Faurecia la direcció es proposa passar de l’erto a l’ero, ja que després de la primera aturada durant el confinament, el 27 d’abril es va desafectar el primer treballador. I, sis mesos després (el compromís de manteniment de l’ocupació designada per llei), l’empresa inicia els tràmits per a un acomiadament col·lectiu.
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Les tres millors puntuacions
- L’últim acte El vell camp va dir adeu amb el comiat d’Alba i Busquets
- Lliga número 38 dels blancs El Madrid guanya la Lliga aprofitant el primer ‘match ball’
- EL MERCAT DE FITXATGES Laporta emplaça l’Athletic que no interfereixi amb Nico
- Mobilitat Renfe proposa alternatives al tall de l’R3 de Rodalies
- València / Las Palmas Un home asfixia i apunyala la seva dona i el seu fill de 2 anys