OCI

LaLiga i PortAventura anuncien una inversió de 160 milions en un parc temàtic de futbol

Inicialment, l'acord preveu el desenvolupament d'una 'app' i un restaurant temàtic per seguir amb una atracció en el complex de Tarragona i en el futur fer un parc d'atraccions complet a Salou

1591967099-20561244383c8bf97f56c342b6772427

1591967099-20561244383c8bf97f56c342b6772427

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

LaLiga de futbol i el parc temàtic PortAventura World van anunciar aquest dilluns l’acord per crear una aliança d’empreses que invertirà un total de 160 milions d’euros per crear un parc temàtic de futbol, que tindrà el nom de The Beat Challenge. El projecte tindrà una primera fase que consistirà en el desenvolupament d’una aplicació mòbil i un restaurant temàtic sobre la competició de futbol espanyol amb botiga al recinte del parc d’atraccions a Salou (Tarrragona), que estarà obert per al 2021-22 i comporta una inversió de 10 milions d’euros.

Com a segona fase, aquesta aliança d’empreses entre la patronal dels clubs professionals de futbol i el parc d’atraccions invertirà 40 milions a dissenyar i desenvolupar una atracció temàtica basada en la Lliga. L’últim pas del projecte inclou la creació d’un parc temàtic sobre la Lliga dins de PortAventura World, en el qual s’invertiran 100 milions d’euros i que acompanyarà altres parcs ja existents, com el de la marca automobilística italiana Ferrari.

L’aliança d’empreses firmarà un acord amb PortAventura World que li permetrà tenir una llicència de 15 anys per utilitzar la marca de LaLiga i l’aplicació mòbil a Europa i Rússia. La patronal dels clubs de futbol professional pretén amb aquest projecte «reforçar la seva presència en el mercat de l’entreteniment, augmentar el volum d’ingressos, incrementar el posicionament de marca entre el públic en general, connectar amb un públic jove i desenvolupar un format d’entreteniment replicable en el mercat internacional», segons va indicar David García, director general de Negoci de PortAventura World.

PortAventura està en un procés clar de diversificació i renovació constant, una cosa que s’ha accelerat encara més en una complexa conjuntura com l’actual amb restriccions de moviment de persones a nivell internacional per la pandèmia de la Covid-19. En ple 25è aniversari i després d’una temporada de rècord (la millor de la seva història, amb 5,2 milions de visites), l’actual 2020 ha sigut complex i centrat a atraure el visitant de proximitat. S’afronta ara el que els directius de Port Aventura defineixen com «buscar noves formes d’oci, cada vegada més digitals», per completar l’experiència de les famílies que visiten el parc de Tarragona. Al final, l’objectiu és que Port Aventura estengui la seva influència més enllà del complex turístic per la via d’aplicacions mòbils o jocs si la visita física resulta més complicada. «L’acord inclou la possibilitat d’exportar el projecte a altres països, com a model d’excel·lència en l’àmbit de la tecnologia, l’entreteniment esportiu i el turisme», va explicar García.

Notícies relacionades

«Amb aquesta aliança d’empreses juntament amb un referent de l’oci com és PortAventura World reforcem aquest concepte i donem als nostres clubs l’oportunitat d’amplificar les seves marques a un públic jove i familiar de manera global», va declarar el director de Negoci, Màrqueting i Desenvolupament Internacional de LaLiga, Óscar Mayo. 

Amb aquesta ‘joint venture’, LaLiga assegura que ofereix als seus clubs «reforçar la seva presència en el mercat de l’entreteniment, augmentar el volum d’ingressos, incrementar el posicionament de marca entre el públic en general, connectar amb un públic jove i desenvolupar un format d’entreteniment replicable en el mercat internacional». PortAventura World és un dels grans destins de vacances familiars d’Europa. Amb aquesta aliança, la companyia reforça la seva marca i la seva posició de lideratge en el sector dels parcs temàtics a través d’una experiència d’entreteniment molt diversa. 

Temes:

Port Aventura