Els tradicionals menyspreen el mòbil

La venda 'online' a les apps, en mans d'Amazon, Aliexpress i Wallapop

L'índex IGMobile apunta que més de la meitat dels espanyols compren a Amazon i Aliexpress

unnamed

unnamed

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El sector minorista lliura una batalla comercial en segon pla en la qual grans operadors internacionals i firmes emergents mantenen el lideratge, mentre que altres firmes tradicionals encara no han aconseguit refermar-se o la seva aposta pel canal mòbil continua sent molt petita. Segons l’últim estudi IGMobile de ‘retail’ amb app per a mòbils realitzat per Smartme, basat en l’estudi de 20.000 consumidors, Amazon és el líder del mercat espanyol, seguit per Aliexpress i Wallapop. La llista de les 20 més grans apps de venda minorista no inclouen gegants del comerç, també l’electrònic, com El Corte Inglés, Fnac i PcComponentes.

L’índex IGMobile, que analitza cada trimestre la quota de mercat de les empreses al canal mòbil, detecta que en el segon trimestre de l’any Amazon Compras va créixer el 9,4% i manté el seu lideratge amb el 57,3% de quota. El segueix AliExpress, amb el 50,2% i un augment del 15,1%. D’altra banda, Wallapop, que tot i que ocupa un tercer lloc amb una quota de mercat del 46,2%, descendeix un 2,9%.

Notícies relacionades

El 25,6% dels 20.000 usuaris d’apps mòbils monitoritzats van utilitzar Wish, Lidl Plus el 20,7%, Mi Carrefour el 20,3%, Milanuncios el 13,3%, DIA el 13,1%, Ebay el 12,9% i Joom el 9,0%. L’estudi ofereix un reflex precís de la utilització real de les apps pels usuaris mòbils, a partir d’una mostra representativa de la població espanyola. D’aquestes dades, els analistes ressalten que Aliexpress s’ha recuperat de la davallada d’ús durant el confinament, però també que la batalla en aquest camp està òrfena d’alguns competidors important del sector ‘retail’. 

Lola Chicón, CEO de Smartme Analytics, opina que el tercer trimestre del IGMobile «reflecteix un augment de la confiança dels espanyols per apps de compra ‘online’ de la Xina, com AliExpress, que creix un 15,1% situant-se en la segona posició».