transport aeri
Aena programa 3.937 vols per a aquest cap de setmana
El trànsit aeri previst per a dissabte i diumenge representa un terç del registrat en els mateixos dies del 2019

53837689 60 /
Els aeroports espanyols estan operant amb normalitat i sense incidències en el primer cap de setmana de l’operació sortida de vacances de juliol, en què el gestor aeroportuari Aena té programats 3.937 vols des d’aquest dissabte fins diumenge, cosa que en suposa 9.063 menys dels que es van operar el mateix cap de setmana del 2019, quan no hi havia crisi sanitària.
Segons han informat fonts del gestor aeroportuari, aquest dissabte estan previstes 1.936 sortides i demà 2.001 vols més. Una part significativa d’aquests vols corresponen als aeroports de les Illes Balears, que han programat més de 900 vols.
A Palma està previst que aquest cap de setmana operin un total de 649 vols –328 aquest dissabte i 321 aquest diumenge–; a Eivissa s’esperen 234 viatges –116 el 4 de juliol i 118 el dia 5–, i, en últim lloc, a Menorca, 101 –47 dissabte i 54 diumenge–.
En el primer cap de setmana de juliol de l’any passat es van operar al voltant de 13.000 vols, i la xarxa d’aeroports va recobrant la seva activitat des que el 21 de juny es van obrir les fronteres amb els països de l’espai Schengen, excepte amb Portugal, que es van reobrir aquest dimecres.
A la xarxa aeroportuària no s’han produït retards ni desviacions i els principals aeroports, com el de Madrid, Barcelona, Màlaga o Sevilla, operen amb normalitat. Les principals destinacions són les rutes nacionals, cap a les illes o cap a destinacions del Mediterrani, han assenyalat des d’Aena.
Capacitat limitada
Notícies relacionadesDe moment els aeroports espanyols funcionen amb certa capacitat limitada. Aena va tancar instal·lacions en el moment en què es va decretar l’estat d’alarma i pràcticament es van tancar els aeroports o algunes de les terminals de Madrid i Barcelona. La directora de Barcelona-el Prat, Sònia Corrochano, ha explicat aquesta setmana que una part de la T2 obrirà a partir de l’1 d’agost, i que treballen amb plans d’avui a dos mesos: «Anar mes allà és molt complicat», perquè es desconeix l’evolució de la pandèmia del coronavirus.
Corrochano ha explicat que es prendran decisions quan es tingui més visibilitat de com serà la demanda i si s’estabilitza la situació sanitària, i ha afegit que les grans consultores apunten que fins al 2022 o el 2023 no es tornarà al nivell de trànsit aeri del 2019.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern