Acord

El Mobile es quedarà a Barcelona un any més

Amb aquesta mesura, l'organització, GSMA, compensa la cancel·lació de l'edició d'aquest any

mobileok

mobileok

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un cop més, el Mobile World Congress (MWC) prorrogarà un any més la celebració de la fira a Barcelona, fins al 2024. Aquesta és una de les mesures que s’han acordat i que serviran per compensar la cancel·lació de l’edició d’aquest any, segons han afirmat fonts coneixedores de les negociacions.

El MWC d’aquest any es va haver de cancel·lar a l’inici de la pandèmia del Covid-19 i quan a Catalunya encara no s’havia produït cap cas. A aquesta decisió, que va ser objecte inicialment de moltes crítiques, se’n van sumar després moltes d’altres com el saló de l’automòbil de Ginebra o els salons de turisme de Berlín i de París.

Notícies relacionades

La fira de mòbils, organitzada per GSMA, és una de les més importants del món. El contracte amb Fira de Barcelona era fins al 2023, però ara s’ha decidit allargar-lo fins al 2024. El saló havia de rebre més de 110.000 visitants i aporta a Barcelona uns 500 milions d’euros.  

La cancel·lació de l’edició d’aquest any va provocar un moviment espontani, batejat com a Tech Spirit Barcelona, per cobrir l’informe el buit que va provocar, especialment per part del sector de les ‘start-ups’, el 4YFN, que se celebra alhora i que també està organitzat per GSMA.