INFORME NIELSEN

Les vendes 'online' d'alimentació van créixer un 73,7% l'última setmana de març

La consultora Nielsen va registrar una alça de la venda a internet del 48% en tot el mes

La venda presencial va créixer l'última setmana el 16%

zentauroepp52945564 cornell  25 03 2020 coronavirus cajera de supermercado merca200401170019

zentauroepp52945564 cornell 25 03 2020 coronavirus cajera de supermercado merca200401170019 / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El mercat de gran consum es va disparar de nou en la segona setmana de confinament total (del 23 al 29 de març), i hi destaca l’increment rècord del canal ‘online’, de fins a un 73,7% en comparació amb la mateixa setmana de l’any anterior, segons dades de Nielsen. D’aquesta manera, internet registra ja una pujada acumulada el mes de març del 48,1% i triplica la seva velocitat de creixement respecte del període abans de la crisi. [Seguiu en directe les últimes notícies del coronavirus]

En conjunt, el gran consum va experimentar aquella setmana un increment del 16,2%, segons dades de Nielsen. D’aquesta manera, s’accelera el ritme de creixement, fins a quatre punts respecte a la setmana anterior, quan va créixer un 12%, tot i que en la majoria de comerços asseguren que les situacions d’allau de compradors ja no es produeixen.

Augment notable de la venda ‘online’ de productes de lleure

Si bé els productes frescos van tornar a destacar una setmana més, amb un creixement del +21,7%, superior al del total d’alimentació envasada, amb un +14,3%; la nota més destacada d’aquesta cistella tan dinàmica de la compra va ser l’entrada de productes de gran consum lligats al lleure, per passar el confinament de la manera més suportable possible.

Notícies relacionades

Nielsen ha constatat que grans categories estan creixent a doble dígit, com els capricis o els destinats per a esmorzar i berenar (+21%) o la rebosteria a casa, que va créixer aquella setmana en conjunt un 57%.

En canvi, altres categories que estaven creixent de manera molt notable, van començar a moderar les seves vendes, com el cas dels productes bàsics (+18%) i les cel·luloses i productes d’un sol ús (+14%). Al contrari que aquells articles per prevenir i cuidar la salut, que continuen creixent a triple dígit, un +111%, i es mostren incansables i sense símptomes encara de moderació en el seu consum.