ESTUDI DE LA CONSULTORA KANTAR

La despesa en alimentació es dispara fins al 180% aquesta setmana pel coronavirus

Els consumidors van incrementar el volum de compres després de l'anunci de mesures extraordinàries acordat pel Govern

zentauroepp52717074 graf4941  madrid  10 03 2020   varios clientes realizan la c200310185230

zentauroepp52717074 graf4941 madrid 10 03 2020 varios clientes realizan la c200310185230 / Rodrigo Jiménez

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Les llars espanyoles van incrementar la despesa en productes d’alimentació i neteja fins al 180% davant de l’agreujament de la situació entorn del coronavirus. La consultora Kantar assegura que la setmana del 24 de febrer a l’1 de març es va registrar un increment del 113% en la despesa en productes de gran consum respecte de la mitjana setmanal dels dos mesos anteriors. Després de l’anunci de mesures extraordinàries acordat el 10 de març pel Govern, el repunt va arribar al 154%. I l’11 de març, el consum de les famílies es va disparar fins al 180%.

L’alça de les compres es va apreciar ebn tots els canals de distribució, destacant els canals de drogueria/perfumeria, ‘online’ i supermercats. En el cas de drogueria i perfumeria, les vendes s’han incrementat fins al 245%.

La despesa més gran es detecta en les botigues de proximitat, que van incrementar les vendes el 190% davant l’increment del 160% dels hipermercats i supermercats. 

Segons les dades de Kantar, l’impacte en el comerç no es limita només a les zones amb alerta sanitària. A l’àrea metropolitana de Barcelona, la despesa es va incrementar fins al 175% dimecres passat, el 223% a les Canàries, el 194% a la Comunitat Valenciana, el 201% a la Comunitat de Madrid.

Notícies relacionades

Abans de l’activació dels protocols extraordinaris a la Comunitat de Madrid, Vitòria i la Rioja, la meitat dels espanyols es declarava preocupat per l’impacte del coronavirus en la seva vida quotidiana. Aquesta preocupació era elevada, el 29,2% de la població reconeixia que estaven molt preocupats. Aquesta xifra ha augmentat 6 punts més fins al 10 de març.

El grup demogràfic més preocupat és el de les persones majors de 75 anys, que en una setmana dupliquen la seva preocupació. Els principals canvis d’hàbits observats en els consumidors espanyols són més preocupació per la higiene –especialment el rentat freqüent de mans– i un intent de reduir la seva activitat fora de la llar: no freqüentar aglomeracions, menys consum en bars i restaurants, evitar utilitzar el transport públic o anar al gimnàs, entre d’altres.