EFECTES ECONÒMICS

Coronavirus: L'augment de la compra 'online' col·lapsa la capacitat dels supermercats

Els serveis d'entrega ràpida gairebé s'han suspès i els terminis d'entrega s'allarguen

zentauroepp3584316 innovacio191115101216

zentauroepp3584316 innovacio191115101216 / ALVARO MONGE

2
Es llegeix en minuts

Les compres ‘online’ amb entrega ràpida s’han suspès en algunes zones d’Espanya afectades per casos de coronavirus. Les comandes de compra a domicili a través d’internet s’han disparat en els últims dies i diferents cadenes de supermercats han reforçat el servei per respondre a aquest sensible increment de la demanda, mentre que d’altres han cancel·lat els enviaments a algunes zones.

Fonts del sector de la distribució van reconèixer a Efe que en alguns casos l’entrega s’està retardant més dies del que és habitual, a causa de la forta càrrega de treball. Els repartiments domiciliaris s’han vist «col·lapsats» fonamentalment a Madrid, que ha obligat a reforçar els equips.

La situació dels supermercats

A la pàgina web de Mercadona, els consumidors que habiten en alguns codis postals de la capital veuen un missatge que adverteix que «a causa de la gran demanda de comandes», l’empresa no pot garantir «un bon servei» i, per tant, suspèn el repartiment a determinades zones «temporalment».

Segons va constatar Efe, una comanda a Carrefour s’ajorna automàticament a la pròxima setmana, les compres ‘online’ en DIA són entregades a partir del dia 16; i el servei d’Alcampo que habitualment permet rebre la compra en dues hores ara funciona a dos dies vista.

Fonts de Carrefour van precisar que en el seu cas aquest tipus de comandes s’ha multiplicat per quatre en el que va de setmana, però han garantit que operen malgrat això amb «normalitat». En aquest sentit, el grup ha explicat que opta per «prioritzar» per internet les compres que realitzen alguns col·lectius que tenen més complicat acudir a les botigues físiques, concretament «majors, persones amb mobilitat reduïda, discapacitats i persones en quarantena», per la qual cosa un altre tipus de clients poden veure que la seva comanda només està disponible per a altres dates.

Des d’El Corte Inglés també constaten un augment del nombre de comandes a través d’internet i recorden que a més d’enviar a domicili també posen a disposició dels seus clients la possibilitat que li preparin la compra i l’hi entreguin a l’aparcament per poder recollir-la directament des del seu cotxe.

La cadena regional Sánchez Romero adverteix en un missatge a la seva web que existeix una «alta demanda del servei ‘online’», raó per la qual demana «comprensió» als seus clients a l’hora d’acordar els horaris d’entrega i confirmar la «disponibilitat» d’algunes mercaderies.

Notícies relacionades

Altres cadenes han confirmat igualment el repunt d’aquest tipus de comandes i han assegurat que estan reforçant els seus equips. Els supermercats físics també han registrat més clients i llargues cues a les seves botigues durant els últims dies, sobretot després de la decisió de suspendre les escoles a diversos punts d’Espanya per intentar frenar la propagació del coronavirus.

Això ha provocat que es puguin veure imatges de prestatgeries buides als comerços, tot i que des del sector han incidit que el proveïment està assegurat, amb personal que reposa els lineals diverses vegades al dia.