'Start-ups'

El congrés Bizbarcelona preveu 14.000 assistents en l'edició del 2020

El certamen de 'start-ups', vinculat a Barcelona Activa, fixa els ODS com a principal reclam per a aquest any

bizbarcelona

bizbarcelona

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

Bizbarcelona de Barcelona Activa preveu atraure en la seva pròxima edició, que tindrà lloc al recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona, del 27 al 28 de maig, uns 14.000 visitants i 90 expositors amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides com a reclam. «Els ODS despertaran molta expectativa», ha dit aquest dimecres en roda de premsa el director del saló, Aleix Planas, que ha explicat que els inversors donen cada vegada més importància al criteri de la sostenibilitat.

Així, Bizbarcelona, dirigit a persones que vulguin emprendre i a pimes que vulguin fer créixer els seus negocis i fer-los més competitius, debatrà l’impacte dels ODS en la posada en marxa de nous negocis i en la transformació de l’activitat empresarial. «El saló dona l’oportunitat d’incorporar elements de canvi a les empreses, com ho són els ODS», ha recalcat el director general de Barcelona Activa, Félix Ortega, que ha posat de relleu que l’ecosistema emprenedor de Barcelona és molt viu.

Bizbarcelona comptarà amb empreses que ja han incorporat els ODS, com el cas de l’empresa emergent Tapp Water, la directora de Màrqueting del qual, Michaela Mairinger, ha explicat que l’empresa va néixer amb l’objectiu de proporcionar als ciutadans «aigua pura a casa sempre». La ‘start-up’ comercialitza un filtre per col·locar a l’aixeta de casa, amb la qual ja han aconseguit una quota del 3% a Barcelona i amb la qual han evitat l’ús de 20 milions d’ampolles de plàstic. «Els plàstics d’un sol ús i l’aigua embotellada són insostenibles perquè contribueixen a l’escalfament global», ha afirmat, i ha afegit que només el 8% dels plàstics a escala mundial es recicla.

150 activitats

Notícies relacionades

El saló d’emprenedors comptarà aquest any amb 150 activitats entorn d’empreses emergents, pimes, innovació i tendències i ODS, incloent-hi conferències, taules rodones i tallers. També disposarà d’una àrea expositiva amb productes, serveis i recursos per a emprenedors i pimes, així com amb l’àrea Bizfranquicias, on les marques franquiciadores interessades en el mercat català presentaran els seus conceptes comercials a potencials inversors.

Bizbarcelona va comptar en la seva edició del 2019 amb 13.600 visitants, 130 conferències amb 240 ponents i 80 expositors, en la qual es van registrar més de 3.000 contactes en les sessions de ‘networking’. El saló està promogut per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, la Diputació de Barcelona, Pimec, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Temes:

Startups