Setè consecutiu

Espanya bat un nou rècord amb 83,7 milions de turistes el 2019

El Govern adverteix que no s'ha «tocat sostre» en el nombre d'arribades, tot i que la prioritat és la «qualitat»

«El segle XXI ens ofereix un turisme en el qual altres productes s'obren camí, més enllà dels vacacionals»

undefined51767519 la ministra de industria  comercio y turismo  reyes maroto  200116190624

undefined51767519 la ministra de industria comercio y turismo reyes maroto 200116190624 / Endika Portillo Europa Press

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Nou rècord de turistes, el setè consecutiu. El Govern anuncia una pujada de l’1,2% en l’arribada de visitants estrangers el 2019 fins a fregar els 84 milions de turistes. Malgrat els fantasmes de l’alentiment econòmic i els pitjors auguris del sector, el turisme continua creixent, tot i que es comencen a entreveure canvis amb l’increment d’arribades de turistes de mercats llunyans, com ara l’Àsia o els Estats Units, i la caiguda de mercats tradicionals tocats per la incertesa, com Alemanya o el Regne Unit.

Així ho ha avançat la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, en una roda de premsa, pocs dies abans que comenci la fira turística Fitur, en la qual ha tret pit d’uns resultats que ja es podien preveure amb les xifres del desembre. Segons les dades provisionals del ministeri –sempre solen variar– el 2019 van arribar a Espanya 83,7 milions de turistes, que es van gastar 92.337 milions d’euros, un 2,9% més.

Bones xifres amb les quals la titular de Turisme ha volgut llançar un missatge als «pessimistes», que diuen que el sector «ha tocat sostre», en relació amb els hotelers que porten anys advertint sobre un alentiment de les arribades marcat per la incertesa econòmica, però sobretot per la recuperació dels països competidors com ara Tunísia, Turquia i Egipte.

«Espanya ha tingut un model de turisme vacacional, un model que no dono per esgotat, però que en ple segle XXI hi haaltres productes que s’obren camí», va afegir Maroto. Un canvi conceptual que, segons Maroto, s’està acompanyant des de Turespaña amb una «redefinició de les actuacions de promoció» per arribar a un «turisme diferent i a mercats diferents» en els quals Espanya «encara hi té poc pes». 

Diversificació de mercats

En aquest sentit, l’any 2019 ha estat marcat per l’auge dels Estats Units i Llatinoamèrica, així com la Xina, països que han crescut a un ritme pròxim als dos dígits, mentre dos dels principals mercats emissors, el Regne Unit i Alemanya, han reduït les seves arribades.

Notícies relacionades

Així, l’últim any l’Executiu ha incrementat les actuacions promocionals de les oficines de turisme exterior cap a la diversificació de mercats de destí, en els quals encara hi ha marge de millora, com són els mercats llunyans, però també amb el focus posat en un «turista de qualitat» en els més tradicionals.

És el cas dels turistes britànics, que decreixen en el nombre d’arribades però creixen en despesa. «Hem d’arribar a un perfil de turista diferent, amb més poder adquisitiu, que busqui a Espanya un turisme experiencial i no només vacacional», va assegurar. Però també del conveni firmat entre Aena i la principal agència xinesa (Ctrip) i les millores de connectivitat a Llatinoamèrica.

Temes:

Turisme