moda

Superdry alerta que el seu benefici podria reduir-se a zero després d'una mala campanya nadalenca

FILE PHOTO: A woman walks past a window display at a Superdry store in London, Britain, March 1, 2019. REUTERS/Toby Melville/File Photo

FILE PHOTO: A woman walks past a window display at a Superdry store in London, Britain, March 1, 2019. REUTERS/Toby Melville/File Photo / Toby Melville (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

La firma britànica de roba Superdry ha advertit aquest divendres que el seu benefici abans dels impostos per al conjunt del seu actual exercici fiscal, que conclourà a l’abril, podria oscil·lar entre zero i 10 milions de lliures (11,7 milions d’euros), després que la companyia hagi revisat les seves expectatives de facturació un cop finalitzada una campanya nadalenca per sota del que s’esperava. «Tenint en compte les nostres expectatives revisades de vendes per a l’exercici financer i el difícil entorn de negoci en el qual operem, esperem que el benefici subjacent abans dels impostos oscil·li entre zero i 10 milions de lliures», ha indicat l’empresa en un comunicat.

En les 10 setmanes transcorregudes entre el 27 d’octubre del 2019 i el 4 de gener del 2020, l’acompliment de la firma tèxtil durant el seu principal període de vendes «ha sigut inferior al que es preveia», malgrat la fortalesa registrada durant el ‘Black Friday’.

Durant aquest període, Superdry va destacar el «nivell sense precedents» d’activitat promocional i la debilitat de la demanda dels consumidors a partir de Nadal, cosa que, sumada a l’escassetat d’alguns dels seus productes més demandats, va afectar negativament les vendes de Superdry.

Notícies relacionades

En concret, durant aquest període, les vendes de la companyia van caure un 15,8%, incloent-hi un retrocés del 18,5% de la facturació en botigues i del 9,3% ‘online’, i les vendes a l’engròs van disminuir un 16,9%.

«Continuem avançant en la implementació de la nostra estratègia», ha declarat el fundador i conseller delegat de Superdry, Julian Dunkerton, per a qui resulta clau la reducció de les promocions fetes per la firma, que va beneficiar els marges de l’empresa durant la campanya nadalenca, tot i que va afectar negativament a les vendes atès el nivell d’activitat promocional en el mercat.