05 d’abr 2020

Anar al contingut

MODA

Adolfo Domínguez va facturar 76,6 milions fins al tercer trimestre

La multinacional millora resultats gràcies a la seva expansió al Japó i Mèxic

EFE -NACHO GOMEZ-14/03/01-OURENSE- OUR.1.OURENSE. 14/03/01.-CortefieL ha lanzado hoy una Oferta P£blica de Adquisici¢n (OPA) no negociada sobre la totalidad de las acciones de Adolfo Dom¡nguez y ha anunciado su intenci¢n de seguir adelante con ella aunque la rechace el dise?ador gallego. En la imagen el escaparate de una tienda de Adolfo Dominguez en una c¿ntrica calle de Ourense.EFE/NACHO GOMEZ/A.A

EFE -NACHO GOMEZ-14/03/01-OURENSE- OUR.1.OURENSE. 14/03/01.-CortefieL ha lanzado hoy una Oferta P£blica de Adquisici¢n (OPA) no negociada sobre la totalidad de las acciones de Adolfo Dom¡nguez y ha anunciado su intenci¢n de seguir adelante con ella aunque la rechace el dise?ador gallego. En la imagen el escaparate de una tienda de Adolfo Dominguez en una c¿ntrica calle de Ourense.EFE/NACHO GOMEZ/A.A / NACHO GOMEZ (EFE)

El grup Adolfo Domínguez va facturar 76,6 milions d’euros en els primers nou mesos (març-novembre del 2019) de l’exercici 2019/20, un 1% més que en el mateix període de l’exercici anterior i amb un increment de les vendes comparables del 5%. El balanç fins al tercer trimestre va suposar una reducció de les pèrdues del 32,7%, fins a situar-les en 2,1 milions d’euros, segons ha informat aquest divendres la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La firma ressalta el creixement a tots els mercats en els quals opera la firma de moda, un total de 22 països. El creixement més gran de la firma es va tenir al Japó (+8,9%) i Mèxic (+7,1%). A Europa el creixement va ser del 4,4%.

Des del tancament de l’exercici 2018-2019, la companyia manté el seu resultat operatiu en positiu, que es va situar en 5,5 milions d’euros el 30 de novembre del 2019, una vegada aplicades les noves normes comptables (NIIF 16). Adolfo Domínguez ha aconseguit millorar el seu ebitda des del 2016, quan en el mateix període el grup presentava un resultat operatiu negatiu de 8,8 milions d’euros.

«Som una companyia enfocada cap a la rendibilitat. Hem realitzat un gran esforç de gestió i renovació i això ens permet vendre 3,5 milions d’euros més amb 130 punts de venda menys en els últims tres anys», va ressaltar el director general del grup Adolfo Domínguez, Antonio Puente.

Adolfo Domínguez ha ressaltat que continua amb l’optimització de la seva xarxa comercial nacional i internacional, que inclou l’obertura de 21 nous punts de venda a cinc països entre març i novembre del 2019. El major nombre de noves botigues es va obrir a Mèxic (10), seguit d’Espanya (set), Portugal (dues) i la Xina i Rússia, amb una obertura en cada un.

A Espanya, les vendes comparables acumulades de la firma entre gener i novembre del 2019 evolucionen dos punts per sobre del sector segons dades de l’Associació Empresarial del Comerç Tèxtil i Complements (Acotex), amb un increment del 3,5% davant els 1,5% de la resta del sector en els onze primers mesos de l’any 2019.

Adolfo Domínguez, que fa servir un total de 1.191 professionals, compta amb 391 punts de venda a 22 països a data de 30 de novembre del 2019, amb una facturació anual de l’ordre dels 112 milions d’euros.