Comerç
Tornen les rebaixes... si en algun moment se'n van anar
Aquest dimarts comencen oficialment les rebaixes d'hivern, tot i que el calendari de descomptes és cada vegada més eteri
Aquest dimarts comencen oficialment les rebaixes d’hivern. Una data que en altre temps tenia un sentit literal –aquest dia les botigues posaven els seus productes a preu de saldo per liquidar productes de cara a la campanya d’estiu–, però que ara sembla deslluïda per l’empremta de les promocions a tota hora. La liberalització de les rebaixes l’any 2012 i l’auge d’internet van donar pas al furor dels descomptes que ha acabat per fer miques el calendari de rebaixes a Espanya.
Algunes marques com Cortefiel van penjar el cartell de descomptes a les seves botigues i webs el dia de Nadal; altres, com Mango, ho van fer el 2 de gener, mentre que les més tradicionals, com El Corte Inglés o Inditex, solen esperar al dia 7 per penjar els cartells amb la reducció de preus als aparadors de les seves botigues.
Això sí, serà una espera amb moltes concessions. El grup de grans magatzems culmina aquest diumenge la promoció ‘Feliç 2020’ amb descomptes d’entre el 15% i el 50% en una selecció de productes que va començar el 26 de desembre, segons la seva web. Uns dies abans, entre el 9 i el 13 de desembre va fer el mateix amb descomptes del 30% per a clients amb targeta d’El Corte Inglés. Abans d’això va celebrar el Cyber Monday, el Black Friday i, també, el Dia del Solter. «Les rebaixes són un eufemisme. Si avui dia es fa el calendari de les rebaixes del 2019, s’observa que en sectors com la moda hi va haver més dies amb rebaixes que sense», adverteix el president de l’Associació Espanyola de Retail (AER), Laureano Turienzo.
Notícies relacionadesTampoc el gegant d’Amancio Ortega sucumbeix als encants de les promocions per desfer-se d’estoc. Cada vegada són més habituals els ‘Special prices’ de Zara o els ‘Mid season sale’ de Zara Home. Altres marques com Oysho i Pull & Bear no tenen una secció amb sobrenom anglosaxó, però igualment es rendeixen a les promocions. La setmana passada totes dues anunciaven a la seva web una selecció de calçat al 30%. Inditex sol avançar els períodes de rebaixes al canal ‘online’. En aquest cas, marques com Massimo Dutti (previ registre) o Bershka (a través de la seva aplicació) donaran el tret de sortida a les 16.00 hores el dia de Reis.
A les rebaixes s’encomana el petit i mitjà comerç amb l’objectiu d’elevar les seves vendes aquesta campanya entorn d’un 2%. L’any passat van fer una previsió similar, però va caure en sac foradat: el creixement va ser del 0,5%, segons les dades de la Confederació Espanyola de Comerç (CEC).
- Successos Detenen un jove de 18 anys com a autor de dos robatoris amb violència i intimidació a Reus
- Sector econòmic Barcelona ajusta preus en un estiu de menys despesa turística: hotels de luxe des de 183 euros
- Reunió urgent després del succés La Generalitat promet reforçar les inspeccions al camp després de la mort per calor d’un temporer a Alcarràs
- Guerra a Ucraïna Totes les claus sobre la cimera d’Alaska: on i quan serà i quins temes tractaran Trump i Putin
- L’única cullerada que has de posar a la rentadora per tenir la roba neta i estalviar en la factura de la llum