L'economia alemanya dona per superada la seva fase de «debilitat»
El Bundesbank descarta una recessió però remarca que l'economia continuarà «molt continguda» de cara a l'any que ve

zentauroepp48492527 ffm06 frankfurt main alemania 05 06 2019 la canciller 190605214659 /
El Bundesbank observa que l’«economia alemanya supera la fase debilitat», però en el quart trimestre de l’any i a començaments del 2020 continuarà «molt continguda», com en els trimestres anteriors.
En les seves últimes projeccions econòmiques semestrals, publicades avui, el Bundesbank descarta «una recessió des del punt de vista actual».
Els economistes del Bundesbank més aviat veuen «els primers senyals que l’economia alemanya pot superar a poc a poc la seva fase de debilitat actual».
El banc centrald’Alemanya preveu que l’economia alemanya creixerà aquest any un 0,5% i el pròxim un 0,6 %, fet que suposa una forta revisió a la baixa respecte als pronòstics del juny, quan va preveure que l’economia alemanya creixeria un 0,6% aquest any i un 1,2% el 2020.
Ara el Bundesbank pronostica que l’economia alemanya creixerà el 2021 i el 2022 un 1,4% respectivament (1,3% pronosticat el juny per al 2021).
No obstant, el president del Bundesbank, Jens Weidmann, considera que «hi continua havent focus de perill econòmics externs que podrien intensificar i prolongar el debilitament de la indústria».
REBAIXADA DE LA INFLACIÓ
El Bundesbank revisa també a la baixa les seves previsionsd’inflació fins a l’1,4% el 2019 (sense variació respecte als pronòstics de juny), i l’1,3% el 2020 (1,5% pronosticat al juny), a causa de la caiguda dels preus de l’energia. El 2021 la inflació seria a Alemanya de l’1,6% (1,7% en els pronòstics anteriors) i el 2022 de l’1,9%.
El banc central d’Alemanya espera que les mesures de suport a la protecció del clima que el Govern alemany ha aprovat recentment contribuiran a fer pujar notablement els preus de l’energia.
Notícies relacionadesPer això els preus podrien ser a Alemanya més elevats que en altres països de la zona de l’euro.
Al juny el Bundesbank va constatar que l’economia es refredava notablement a Alemanya, després d’un període de gran prosperitat econòmica, però esperava una estabilització en el segon semestre.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026