'cas Villarejo'
Galán nega que la cúpula d'Iberdrola espiés ningú
El president de l'elèctrica insisteix que no han trobat cap pràctica irregular
montaje-max
El president d’Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha negat aquest dilluns que els màxims responsables de la seva companyia encarreguessin a l’excomissari Villarejo investigar rivals. «La cúpula d’Iberdrola no es dedica a espiar ningú», ha assegurat en una entrevista a la Cope. Tant ‘El Confidencial’ com ’Moncloa.com’ fa diversos mesos que informen sobre aquests presumptes espionatges, particularment a Florentino Pérez, president d’ACS i el Reial Madrid, uns suposats delictes que està investigant l’Audiència Nacional.
L’executiu ha mantingut que en les investigacions interna i externa encarregades per l’elèctrica «no s’ha trobat res que no s’adapti a la llei». També ha afirmat que la seva companyia està col·laborant amb la justícia i ha demanat al jutge que «no s’impedeixi que es publiqui tot allò que considerin els mitjans de comunicació», amb referència a la investigació oberta pel magistrat als dos mitjans que estan publicant notícies sobre la vinculació de Villarejo amb empreses com Iberdrola i també el BBVA.
«Hi ha, a més, en aquest tema, sembla que moltes empreses que van tenir algun tipus de relació amb les empreses d’aquest senyor. I crec que és bo que tots coneguem i coneguin que és el que ha passat i actuem en conseqüència», ha dit Galán. «El que demanem és que segueixi el tema i que aprenguem tots d’una situació com la que s’està produint, que no és precisament gaire afortunada per a la imatge del país», ha rematat.
Relació d’anys
Arran de les primeres informacions periodístiques, Iberdrola va obrir una investigació interna el novembre del 2018 i una altra el juliol del 2019. Segons va assegurar la companyia l’octubre passat, «totes dues van determinar, d’una banda, que s’havien contractat 17 serveis de tipus ordinari i propis de la Direcció de Seguretat Corporativa entre els exercicis 2004 i 2017; i, d’una altra, que en el procés de contractació i posterior pagament dels esmentats treballs s’havien aplicat correctament tots els controls i procediments interns d’Iberdrola».
Malgrat això, la companyia va cessarAntonio Asenjo, cap de seguretat i presumpte contacte de Villarejo amb Iberdrola, que ha sigut imputat per l’Audiència Nacional pels delictes de suborn i revelació de secrets. El jutge Manuel García-Castellón ha citat per a aquesta setmana Villarejo i el seu soci Rafael Redondo, però ha decidit ajornar la d’Asenjo per raons mèdiques. Les informacions publicades afirmen que l’elèctrica va contractar l’expolicia per frenar l’intent d’ACS de controlar-la entre el 2009 i el 2011. Manuel Delgado Solís, conseller de la constructora i suposat talp de Villarejo, va dimitir fa uns dies.
Florentino Pérez ha demanat personar-se en la causa, després que es publiqués que Iberdrola va mirar d’aconseguir informació personal comprometedora per dissuadir-lo. «En vista de les informacions aparegudes el dia d’avui, Florentino Pérez ha decidit personar-se en qualitat d’acusació particular en el procediment judicial obert a l’Audiència Nacional sobre Iberdrola per exercitar accions penals i civils contra els qui en resultin responsables, entre els quals podrien estar inclosos, segons el contingut de les esmentades informacions, el president d’Iberdrola i la gent del seu entorn que hi hagi participat, el mateix comissari Villarejo i els mitjans de comunicació que hagin pogut servir d’instrument a aquesta activitat delictiva», va apuntar en una nota.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
