MERCATS
La borsa del 18 d'octubre
La borsa espanyola puja el 0,6% setmanal per bancs i acord del 'brexit'
La borsa espanyola va tancar aquest divendres per sobre dels 9.300 punts, amb una alça setmanal del 0,6% pel repunt dels bancs i d’empreses amb inversions en el Regne Unit per l’acord aconseguit per al 'brexit’, tot i que cedeix en la jornada el 0,11%. Així, amb la prima de risc en 63 punts bàsics i amb el rendiment del deute en el 0,24%, el principal indicador del mercat nacional, l’Ibex 35 ha acabat la setmana en 9.329,8 punts després de caure el 0,11% aquest divendres. L’any es revaloritza el 9,25%.
A més del pacte subscrit entre el Regne Unit i la Unió Europea, que ha de ratificar el Parlament britànic demà, la borsa ha aconseguit un saldo setmanal positiu per l’impacte favorable d’alguns resultats empresarials nord-americans i per la revalorització de l’euro. Quant al resultat setmanal dels grans valors, només van baixar Iberdrola, l’1%; Inditex, el 0,42% i Repsol, el 0,38%, mentre que Banco Santander es va revaloritzar el 2,06%; BBVA l’1,33% i Telefónica el 0,41%.
- En pressó preventiva Mor als 32 anys la ‘influencer’ Klaudia Zakrzewska després de ser atropellada per la cantant Gabrielle Carrington
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg: "En lloc d'anar tota l'estona a la mateixa intensitat, fes tres minuts a ritme ràpid i tres minuts a ritme tranquil"
- MUNDIAL DE MOTOGP Àlex Márquez acaba magistralment, a Jerez, amb el domini de Bezzecchi
- Ensurt a l’Àfrica Una dotzena de programadors musicals espanyols confinats en un hotel de Mali arran d’una onada d’atacs i explosions
- Testimoni En el sopar de corresponsals de la Casa Blanca: «Ha sigut un ensurt. Ens hem tirat de seguida a terra»
