distribució

Uniqlo desafia Inditex amb l'obertura de la seva primera botiga a Madrid aquest dijous en plena 'milla d'or'

fw19 uniqlo serrano facade

fw19 uniqlo serrano facade

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Uniqlo, el ‘retailer’ de moda japonès i un dels principals competidors de Zara, obrirà la seva primera botiga a Madrid el 17 d’octubre i tretze dies després, el dia 30, inaugurarà el seu tercer local a Barcelona, segons va anunciar la multinacional. D’aquesta forma, la primera botiga d’Uniqlo a la capital espanyola estarà ubicada en plena ‘milla d’or’ de la capital, concretament en el número 6 del carrer Goya, un dels eixos comercials més prestigiosos de la capital.

La nova botiga, que ocuparà el mític local Jardín de Serrano, situat en un edifici del segle XIX, proper a la ‘flagship’ de Zara del carrer Serrano, compta amb una superfície comercial de 1.590 metres quadrats distribuïts en dues plantes. Uniqlo Madrid comptarà amb la col·lecció completa d’essencials per a dona, home, nen i nadó, així com l’«exitosa» col·lecció de samarretes gràfiques UT: Uniqlo T-Shirts, segons ha assenyalat la firma.

Uniqlo va recalar a Espanya amb l’obertura de la seva primera botiga el setembre del 2017 a Barcelona, on l’ensenya nipona té dos establiments actualment, als que se sumarà un altre, que obrirà les portes el 30 d’octubre.

Nova botiga a Barcelona

La nova botiga a la capital catalana, situada en el número 609 de la Diagonal, ocuparà el baix comercial d’‘El Dau’, un dels edificis més emblemàtics dels anys 80 a la ciutat situat en una de les seves principals artèries comercials. Amb una superfície de venda de 930 metres quadrats repartits en dues plantes, Uniqlo Diagonal acull la col·lecció completa d’home, dona i nens i es convertirà en la tercera botiga més gran que la marca té a la ciutat.

L’obertura de la primera botiga Uniqlo a Madrid i la tercera a la Barcelona reafirma la presència de la marca a Espanya, amb quatre botigues, i a Europa, amb més de 90 botigues en nou mercats: Regne Unit, França, Rússia, Bèlgica, Alemanya, Espanya, Països Baixos, Suècia i Dinamarca. A més, la marca va obrir la seva primera botiga a Itàlia el 13 de setembre.

Balanç econòmic

La companyia japonesa Fast Retailing, propietària d’Uniqlo, va registrar un benefici net atribuït de 162.500 milions de iens (1.361 milions d’euros) en el seu any fiscal, que va acabar a l’agost, el que equival a un increment del 5% en comparació amb l’exercici anterior.

La facturació en els dotze mesos fiscals es va elevar un 7,5%, fins arribar als 2,29 bilions de iens (19.169 milions d’euros). Les despeses de venda, generals i administratius van assolir els 854.300 milions de iens (7.151 milions d’euros), un 7,1% més.

Notícies relacionades

Per regions, la facturació d’Uniqlo al Japó va avançar un 0,9%, fins a 872.900 milions de iens (7.308 milions d’euros), mentre que les vendes a la resta del món van ser d’1,02 bilions de iens (8.589,8 milions d’euros), un 14,5% més. Les vendes de la cadena de botigues GU van ser de 238.700 milions de iens (1.998 milions d’euros), un 12,7% més.

Durant l’exercici fiscal actual, que acaba l’agost del 2020, Fast Retailing estima que aconseguirà un benefici net atribuït de 175.000 milions de iens (1.465 milions d’euros), el 7,6% més i una facturació de 2,4 bilions de iens (20.093 milions d’euros), el 4,8% més.