protesta a palau
Els cambrers de la Moncloa fan vaga per retards en les nòmines
Els 40 treballadors del servei de restauració del palau presidencial protesten contra l'empresa licitadora i denuncien una «falta de compromís» del Govern

moncloa
Els cambrers, cuiners i auxiliars del palau de la Moncloa estan en vaga. Els 40 treballadors del servei de restauració de la residència presidencial han decidit parar aquest divendres i concentrar-se davant les portes de Pedro Sánchez per denunciar els retards en el pagament de les nòmines que pateixen, per part de l’empresa gestora del servei, Dulcinea Nutrición SL, segons ha explicat el sindicat CCOO. Els treballadors també declaren que els problemes amb el cobrament de les nòmines no són una cosa nova ni d’aquesta legislatura ni de l’actual companyia licitadora, la qual cosa, segons la seva opinió, evidencia una «falta de compromís real de l’Administració» a l’hora d’assignar prou recursos per al correcte funcionament de l’esmentat servei.
«Som a dia 13 i els treballadors encara no han cobrat la nòmina d’agost», denuncia la secretària d’acció sindical de CCOO serveis a Madrid, Raquel Blanco. La dirigent sindical lamenta que els retards són recurrents des d’abans que Dulcinea Nutrición assumís la gestió del servei de restauració de la Moncloa el juliol del 2017 i que fins i tot van arribar a pactar amb l’empresa un compromís de cobrament entre els dies 1 i 5 del mes següent; quan l’habitual és cobrar l’últim dia feiner del mes treballat. És per això que Blanco explica que els treballadors tenen interposades tres denúncies a Inspecció de Treball per impagaments.
El personal de restauració de la Moncloa no ha sigut l’únic que ha sortit a protestar aquest divendres, ja que els 15 empleats del Centre Nacional d’Investigacions Metal·lúrgiques (CENIM), gestionats també per Dulcinea Nutrición SL, denuncien que encara tenen pendent de cobrar les nòmines de juliol i agost.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Música Eric Clapton tornarà a Barcelona el maig del 2026 després de més de 20 anys del seu últim concert a la ciutat
- Denúncia social Una vida digna també és salut mental
- Morts en solitud Espanya no exigeix als jubilats acreditar que continuen vius per cobrar la jubilació
- Palmarès ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al festival de Sitges
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar