Supermercats

DIA fa marxa enrere: Clarel ja no està en venda

La companyia havia anunciat el tancament d'aquests establiments per millorar la seva situació financera

La cadena nomena Paul Berg conseller delegat de la filial i escindeix el negoci fora de la matriu

zentauroepp45700541 dia supermercados  market181101175410

zentauroepp45700541 dia supermercados market181101175410 / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Canvi de plans en el grup DIA. Després de diversos mesos (des de l’octubre del 2018) amb el cartell “es ven”, la companyia ha decidit fer marxa enrere en la seva estratègia i apostar per l’ensenya dedicada al negoci de bellesa, cura i higiene. Amb una categòrica afirmació: «DIA aposta per Clarel», la cadena que ara lidera el magnat rus Mikhaïl Fridman transmet en un fet rellevant a la CNMV la seva voluntat d’impulsar aquesta ensenya. 

La venda de la filial del grup dedicada a la cura personal i de la llar va ser un dels plantejaments del’anterior junta directiva comandada per Antonio Coto per negociar amb la banca creditora i així centrar-se en el focus del seu negoci: els supermercats. No obstant, després d’una opa i el canvi en el consell d’administració de la companyia, el grup ha decidit apostar per Clarel.

Segons explica la companyia en el fet rellevant, DIA escindeix el negoci fora de la matriu per dotar Clarel d’una estructura independent de manera que funcionin independentment i cadascuna es mantingui «focalitzada» en la seva activitat principal de negoci. «Creiem en un gran futur per a Clarel. Creant una unitat de negoci independent li donarem l’oportunitat de desenvolupar-se com a ensenya», explica la companyia.

Notícies relacionades

Per posar en marxa aquests plans i «liderar el creixement de les vendes» d’aquesta unitat de negoci, DIA ha nomenatPaul Berg com a conseller delegat que reportarà directament el conseller delegat del grup DIA, Karl-Heinz Holland. Paul Berg compta amb més de 25 anys d’experiència professional desenvolupada principalment en cadenes de distribució d’alimentació i de gran consum. Té un perfil molt internacional i versàtil i la seva gestió es caracteritza per l’apoderament del seu equip i per la implementació d’estratègies de creixement», explica el grup.

Clarel compta amb 1.200 establiments a Espanya i 71 a Portugal i un ampli assortiment de marques nacionals i pròpies entre les quals hi ha Bonté, Basic Cosmetics, Junior Smile, Baby Smile i AS.

Temes:

Supermercats