Ocupació
El pes dels joves en el mercat laboral es redueix a la meitat en una dècada
Els menors de 26 anys representen el 5,6% del total d'ocupats, quan el 2007 van arribar a ser el 10,3%
El mercat de treball a Espanya ja ha recuperat els nivells d’ocupació previs a l’esclat de la crisi. No obstant, la fotografia no és la mateixa i les xifres revelen un circuit laboral notablement envellit. El maig, últimes dades disponibles per edats, treballaven a Espanya un total de 1.087.327 joves amb una edat de 25 anys o menys; gairebé la meitat que fa una dècada.
El seu pes actual entre els 19,5 milions d’empleats és del 5,6%, quan havia arribat a ser del 10,3% el juliol del 2007, mes en què hi havia empleats gairebé dos milions de persones amb 25 anys o menys. Aquestes dades van en la mateixa línia que d’altres fonts, com les de l’INE, que mostren que, malgrat la transformació demogràfica, aquest col·lectiu atresora unes taxes d’atur que dupliquen la mitjana del conjunt de la població. Els més joves estan molt lluny de poder afirmar que han superat la crisi.
- Cobrar en 12 o en 14 pagues: una experta revela quina és la millor opció per estalviar
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
