privatització fallida
Acciona ven per 170 milions el dret a indemnització per l'antiga ATLL
Fortress, un fons especialitzat en plets, també tindrà dret a bona part de la suma que es pugui obtenir als tribunals per possibles danys i perjudicis

Conducció d’aigua de Trinitat-Fontsanta, gestionada per Aigües Ter Llobregat.
Acciona ha tancat un acord amb un fons especialitzat en plets pel qual ha venut per 170 milions d’euros per als drets futurs a indemnització per l’anul·lació del contracte de l’antiga Aigües Ter Llobregat (ATLL), que va haver de traspassar a la Generalitat després d’una decisió judicial.
El pacte amb Fortress inclou aquest preu i “un altre contingent en funció de l’import que finalment li sigui reconegut per la Generalitat o els tribunals de justícia”, segons un comunicat de la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Notícies relacionadesAcciona posseïa el 76,01% de la concessió i ja li van ser reconeguts 53,8 milions per part de la Generalitat com a compensació. Segons l’empresa, l’anul·lació del contracte, en compliment d’un dictamen del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), contemplava una compensació de 305 milions. En l’actualitat, l’antiga concessió, que proveeix d’aigua una àrea de més de quatre milions d’habitants, l’àrea metropolitana de Barcelona i altres comarques adjacents, s’ha convertit en l’empresa pública ATL.
Amb aquest acord amb el fons especialitzat, Acciona s’embutxaca pràcticament la indemnització a què tenia dret per la participació en la concessió, segons fonts pròximes a la companyia. Al seu torn deixa la porta oberta a ingressar en el futur compensacions per danys i perjudicis que puguin admetre els tribunals i que el grup xifrava entorn dels 1.000 milions d’euros. Fortress ha adquirit els drets per poder embutxacar-se una bona part de la xifra que s’obtingui, però Acciona té opció a ingressar-ne una part.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE