Retail Brand Experience World Congress

Barcelona, centre del comerç mundial

Fira de Barcelona organitza una fira i un congrés la setmana pròxima en el qual es debatrà i analitzarà el futur del sector de la distribució davant la irrupció de la venda 'online'

fira

fira

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Barcelona serà la pròxima setmana, dilluns i dimarts, centre neuràlgic del debat mundial sobre el comerç. La Fira de Barcelona se centra en el sector del 'retail' com una branca estratègica per potenciar la imatge internacional de la ciutat en un sector vital per a l’economia. Al centre de tot, un congrés sobre els nous models de negoci i els efectes de la transformació digital. Després del camí de l’Smart City i del Mobile World Congress neix Retail & Brand Experience World Congress, ple de conceptes que anuncia un conclave d’experts i un dibuix de futur amb fonament. Un total de 210 ponents i 6.000 participants, líders en el seu camp intercanviaran experiències per alertar del que ve. Entre aquests, Álex Cruz, president de British Airways; Fuencisla Clemares, directora general de Google Iberia; Rodrigo Cipriani, director general d’Alibaba a Europa; Pascal Clouzard, director general de Carrefour; Sacha Michauld, cofundador de Glovo; o Bernd H. Schmitt, professor de màrqueting de la Universitat de Colúmbia, per exemple.

José Luis Nueno, professor de l’IESE expert en el sector de la distribució i president del congrés, assegura que el centre del debat contribuirà a dibuixar les grans línies mestres del futur del comerç minorista després de la irrupció creixent de la venda ‘on line’: "El comerç electrònic ha copat entre el 15% i el 20% del comerç mundial i aquest percentatge anirà creixent, però el que és segur és que el pes de les botigues físiques anirà disminuint i que a aquestes botigues no les coneixerà ningú d’aquí a uns anys. Serà un nou comerç que necessitarà inversions importants". Segons la seva opinió, el futur passa pel naixement de nous eixos comercials urbans i la transformació dràstica de les grans superfícies ubicades actualment als afores; concessionaris de cotxes en hipermercats; cadenes petites emergents en centres comercials; grans superfícies amb models de botiga urbans; petits comerços de barri transformats en centres de distribució de grans ‘marketplaces’ d’internet... Són algunes de les fórmules que Nueno preveu en un nou escenari per al qual clients i empresaris han d’estar preparats. 

Notícies relacionades

Segons l’opinió de Salvador Tasqué, director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, el congrés ha de situar la ciutat en la primera divisió de les capitals tecnològiques i del comerç. A més d’una oferta expositiva a la fira, amb més d’un centenar de companyies, també hi haurà una zona d’empreses emergents que reunirà 64 'start-ups'.

Alba Batiste, directora del Retail & Brand Experience World Congress també va destacar que s’organitzaran visites guiades per comerços capdavanters de la ciutat per als assistents, un 60% dels quals seran alts directius del sector de la distribució. Aparador i centre de debat en una mateixa trobada. &# 160 ; El congrés i el Primavera Sound s’han aliat i els promotors del festival organitzaran la festa de benvinguda dels congressistes i la celebració oficial.