Transformació digital

Movetia fa el salt internacional

La consultora, que facturarà 8,5 milions aquest any, obrirà aquest any 4 delegacions a l'estranger

La primera sucursal es posarà en marxa a Portugal l'any que ve

zentauroepp48065184 economia movetia190514174328

zentauroepp48065184 economia movetia190514174328 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Guillem Tapia

Movetia inicia el seu procés d’internacionalització amb l’objectiu de mantenir el creixement accelerat dels últims anys. La companyia barcelonina, que està especialitzada a confeccionar projectes de transformació digital per a corporacions, preveu obrir quatre delegacions a l’estranger en els pròxims cinc anys. “Volem replicar en altres països allò que ja hem demostrat que som capaços de fer aquí: ajudar grans empreses a millorar l’experiència d’usuari a través del disseny i del desenvolupament de software”, explica Jordi Termes, fundador i director general de Movetia. La primera sucursal de Movetia fora d’Espanya obrirà a Portugal el 2020 i les següents obertures seran a Alemanya, França i el Regne Unit.

La consultora fundada per Termes va néixer el 2011 amb una plantilla de tres treballadors en un petit despatx a les instal·lacions de Barcelona Activa. Des d’aleshores, el creixement de l’empresa ha sigut exponencial fins al punt que ha sigut inclosa en les dues últimes edicions de l’FT 1000: el rànquing del Financial Times que recull les 1.000 empreses que més creixen a Europa. Actualment la companyia disposa de prop de 100 treballadors, 30 dels quals es troben a les oficines de Madrid, i aquest any preveu aconseguir una xifra de negoci de 8,5 milions d’euros. Termes afirma que, si el pla estratègic i la internacionalització de la companyia es culminen amb èxit, Movetia superarà els 20 milions de facturació i els 300 empleats en plantilla d’aquí a cinc anys.

Focus financer

Notícies relacionades

Amb un bagatge professional en multinacionals com Thales i Everis, Termes va fundar Movetia sota el convenciment que les empreses tradicionals del sector financer es veurien obligades a realitzar grans inversions per millorar l’experiència digital dels seus clients. Les previsions de l’empresari van ser encertades, i això ha permès a la consultora concatenar més i més projectes que s’han traduït en un creixement accelerat de la companyia. Termes és el director general de Movetia i es manté com a accionista principal, tot i que al desenvolupament de l’empresa també hi ha contribuït un soci inversor del qual Termes prefereix no revelar la identitat.

Un altre dels eixos estratègics de Movetia és diversificar la seva cartera de clients i guanyar presència en sectors com el de les assegurances, la indústria o l’automoció. Fins a la data Movetia ha desenvolupat projectes de transformació digital per a diverses entitats bancàries i també per a empreses no financeres com el grup Mahou San Miguel, Ocine, Grup Planeta o eCooltra.

Temes:

Emprenedors