Pla de transformació
L'automòbil reclama al Govern espanyol recolzament públic al motor de combustió
Sindicats i patronals posen tres condicions per segellar el pla de transformació que proposa Indústria
Demanen que Espanya no vagi més enllà que Europa en emissions de CO2 i un pla d'aferrallament

zentauroepp41763592 frk9114 sindelfingen alemania 24 01 2018 vista de la l181126171018 /
Un gest, una picada d’ullet, en definitiva, recolzament públic per part del Govern espanyol cap als vehicles de combustió per donar certesa als consumidors sobre la compra d’un cotxe dièsel o gasolina nou. Aquest és un dels principals reclams del sector de l’automoció i així l’hi han traslladat al Govern, juntament amb dues peticions més: "deixar clar" que Espanya no anirà més enllà que la Unió Europea en matèria d’emissions de CO2i un pla d’aferrallament per als vehicles vells (més de 12 anys) que actualment estan en circulació.
Aquests han sigut els tres condicionants que els sindicats (CCOO i la UGT) i les patronals del sector –fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto), distribució (Ganvam), proveïdors (Sernauto) i importadors (Aniacam)– han posat sobre la taula en una reunió amb el secretari d’Estat d’Indústria i Pimes, Räul Blanco, per firmarl’'Acord estratègic del sector d’automoció espanyol’,que té previst aprovar-se abans del dia 5 de març.
Notícies relacionadesEl document, que estima una dotació pressupostària de 2.700 milions d’euros en el període 2019-2025, recull les propostes que aquests agents van plantejar a l’Executiu cap als mes d’octubre, després de l’aparició pública del’esborrany de l’avantprojecte de llei que posava data (2040) al final dels cotxes de combustió i que va desencadenar la polèmica. Si bé aquest avantprojecte ja ha sigut aprovat amb una redacció suavitzada ("no més tard del 2040 tots els vehicles nous no comercials lleugers siguin de zero emissions de CO", diu ara el text), el sector demana a l’Executiu d’anar més enllà i fer un nou pas per fer oblidar als consumidors que el final d’aquests motors sigui immediat.
Així, el sector reclama que es posi el focus en el present per fomentar la compra de nous vehicles dièsel i gasolina per intentar esborrar l’efecte que ha tingutl’'adeu al dièsel’ al dièsel’i del tancament a la circulació de determinats vehicles en els centres algunes ciutats. "Els consumidors no saben si la seva opció es veurà castigada", asseguren.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"