Turisme

Pedro Sánchez posa de relleu el turisme com a "salvavides" de la crisi econòmica

El president defensa els seus Pressupostos en un fòrum turístic: "Estan carregats de valors socials i d'enorme sentit comú"

20190121 422215 sanchezmo 1 1 / periodico

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha reivindicat aquest dilluns el turisme com l’"autèntic salvavides" de la crisi econòmica per la seva contribució al "progrés del nostre país". "Gràcies per estirar el carro en moments de necessitat extrema", ha dit Sánchez davant alguns dels principals agents del sector reunits en la 5a edició del Fòrum d’Innovació Turística Hotusa Explora. Entre ells, el president del grup, Amancio López Seijas, i els presidents d’Aena i Renfe, Maurici Lucena i Isaías Táboas, respectivament.

"El turisme és una eina de cohesió social i territorial, una font d’ocupació, però també de fixació de població i d’ajuda a un actiu material d’incalculable valor per la seva contribució a enfortir la imatge global d’Espanya", va dir Sánchez, que va treure pit sobre les últimes xifres del sector que va qualificar d’"especialment encoratjadores" amb l’arribada d’un 0,9% més de turistes que l’any passat. "En un entorn més competitiu la nostra posició no es pot atribuir a debilitats alienes, sinó a fortaleses pròpies", va reivindicar posant èmfasi que malgrat la recuperació dels països Mediterranis, el sector turístic espanyol continua creixent.

Sánchez va reconèixer el turisme com a sector mereixedor d’una política d’Estat que se situï entre les principals prioritats d’un Govern. "I així ho fa aquest Govern", va afegir. En aquest sentit, el líder de l’Executiu va recordar el projecte de Pressupostos 2019 que va presentar fa una setmana el seu Govern i va presumir d’uns comptes "carregats de valors socials, sí, però també d’enorme sentit comú". "Demostren que reforçar la cohesió social i blindar l’Estat del Benestar són perfectament compatibles amb el creixement i la creació d’ocupació, és més, si alguna cosa volem extreure de la crisi econòmica i financera és que la cohesió social i el creixement econòmic i sostenible van de la mà", va afegir.  

Reptes del futur: la turismofòbia

Notícies relacionades

El president del Govern també va recordar que el full de ruta del seu equip al capdavant de turisme passa per la sostenibilitat com a eix clau del futur. I l’eina per fer-ho és l’estratègia de turisme 2020-2030, aprovada la setmana passada pel Consell de Ministres, que versa sobre cinc pilars fonamentals: la governança col·laborativa, el creixement sostenible, la transformació competitiva i la rendibilitat del sistema, les persones, empreses i el territori, i el producte i la intel·ligència turística "per seguir com fins ara, un pas per davant dels principals competidors".

No obstant, Sánchez no es va voler oblidar delsdesafiaments que afecten el sector i va citar la turismofòbia, la pèrdua d’identitat de les destinacions i la contaminació ambiental. "Els reptes passats no garanteixen els reptes futurs, en aquest sector a adaptació a les noves demandes és una obligació per subsistir en un entorn tan competitiu", va precisar.

Temes:

Turisme