indústria
Alstom rep una comanda de 360 milions per a la planta de Santa Perpètua
La companyia produirà 34 trens per a la companyia ferroviària de Luxemburg
Alstom fabricarà a la planta que té a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) una comanda de 34 trens regionalsper a Luxemburg, valorada en 360 milions d’euros.
Els trens, de doble pis i alta capacitat, s’entregaran a partir del desembre del 2021 a CFL, la companyia ferroviària nacional de Luxemburg, ha informat la multinacional francesa aquest dilluns en un comunicat.
Velocitat màxima de 160 quilòmetres per hora
Els combois podran arribar a una velocitat màxima de 160 quilòmetres per hora i circularan tant a la xarxa nacional luxemburguesa com a Bèlgica i França.
Notícies relacionadesEls nous trens per a l’operador luxemburguès formen part de la gamma de trens modulars Coradia d’Alstom, que compta amb més de 2.300 trens en circulació en nou països europeus i al Canadà.
La planta de Santa Perpètua de Mogoda, que va ser inaugurada el 1994, permet fabricar a les mateixes instal·lacions trens d’alta velocitat, regionals, tramvies i metros, entre d’altres.
- Laboral Això és el que mai has de fer estant de baixa, segons els advocats laboralistes
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres
- L’acudit s’explica sol
- Descarbonització Catalunya garantirà uns 1.400 milions d’euros en ajuts per comprar cotxes elèctrics i triplicar punts de recàrrega
- Sector immobiliari ¿Qui és el propietari de la Casa Orsola?
- Tecnologia El BSC posa en marxa el seu primer ordinador quàntic, avantsala de l’esperat sistema MareNostrum-Ona
- Mobilització Els veïns apel·len al Papa i a l’alcalde perquè les clarisses continuïn a Pedralbes
- Conflicte al Pròxim Orient Trump es reafirma ara en el seu pla per a Gaza i assegura que Israel entregarà la Franja als EUA quan acabi la guerra
- Previsió meteorològica Alleujar la sequera: el Meteocat preveu un març i abril més plujosos de l’habitual després d’anys «sense primavera»
- El monestir més espectacular d'Espanya s'amaga en un preciós poble amagat de Tarragona