privatització fallida
El Govern reconeix ara a Acciona el dret a reclamar 53,86 milions per ATLL
La Generalitat pretén prendre el control de la nova societat a partir de l'1 de gener
zentauroepp41199110 sociedad vista aerea de la desalinizadora del llobregat en 180607143539 /
La Generalitat ha corregit la seva primera versió i reconeix ara aAcciona el dret a reclamar 53,86 milions per la liquidació del contracte de concessió de l’antiga Aigües Ter Llobregat (ATLL), invalidat pel Tribunal Suprem. El concurs, que es va celebrar el 2012 ha estat judicialitzat durant els últims sis anys a instàncies d’Aigües de Barcelona (Agbar), que va perdre la licitació.
Fa unes setmanes, la Generalitat li va exigir a Acciona 38,4 milions, després que aquesta hagués reclamat més de 1.000 milions. La Conselleria de Territori explica que 46 milions dels 53,86 milions corresponen a impostos i tributs que ja havien sigut pagats per la companyia.
La Conselleria afirma a més que la nova proposta de liquidació del contracte segueix les pautes d’una interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que deixava sense efecte la proposta inicial de la Generalitat, que va considerar que no era procedent indemnitzar ATLL i li reclamava, a més, 38,4 milions.
La Generalitat, que pretén assumir a partir de l’1 de gener la gestió de la nova ATL pública, ha notificat ja la proposta a la societat concessionària, que disposa ara de deu dies per realitzar les al·legacions que consideri oportunes.
Al seu torn, el TSJC ha donat tres dies a la Generalitat perquè pugui presentar al·legacions davant de les mesures cautelaríssimes sol·licitades per Acciona, que el jutge ha rebutjat, per continuar prestant el servei d’aigua en alta que cobreix l’àrea metropolitana de Barcelona i altres comarques, amb més de quatre milions d’habitants.
Acciona va interposar un recurs contenciós-administratiu contra la resolució del conseller de Territori, Damià Calvet, del passat 20 de desembre, en què declarava l’acabament de la prestació efectiva del servei per part del consorci liderat per Acciona.
- Ni caminar ni anar al gimnàs: l’exercici que Harvard recomana a partir dels 55 anys per envellir millor
- El funeral per la víctima de la Baells es farà aquest dissabte 25 dies després de trobar el cos
- "Soc 'Trementinaira' com la besàvia i ho escric amb 'a' perquè em dona la gana"
- La visita papal Sor Lucía Caram: “Vaig preguntar si Lleó XIV podia beneir les nostres ambulàncies per a Ucraïna i em van respondre que sí en menys de 24 hores”
- Els Agents Rurals denuncien un home per fer servir un detector de metalls a Argençola
