inversió
Rakuten mostra interès per ubicar a Barcelona una seu europea
La multinacional japonesa busca el suport de Foment per aconseguir garanties d'estabilitat en l'àmbit polític
Rakuten té interès a ubicar a Barcelona una seu europea, segons han confirmat a aquest diari diverses fonts. La multinacional japonesa detecnologia i comerç electrònicha contactat, a través de la consultora PwC, amb la patronalFoment del Treballa la recerca de garanties institucionals d'estabilitat per a les seves inversions, asseguren les fonts consultades.
Segons ha pogut saber aquest diari, el president de la patronal catalana,Josep Sánchez Llibre,s'ha compromès a posar els representants de la firma japonesa en contacte amb la Generalitat perquè obtinguin totes les garanties d'estabilitat.
Ha sigut precisament el president de Foment el que ha anunciat durant una roda de premsa que es podia produir una important inversió, però no ha volgut donar més detalls. Un dels objectius de la patronal catalana és atreure inversions estrangeres perquè moltes de les companyies que al seu dia van decidir canviar de seu social després del referèndum de l'1-O, s’ho replantegin i tornin a ubicar els seus quarters generals a Catalunya.
L''Amazon japonès'
Rakuten és un gegant japonès del comerç electrònic i la innovació. Fundat per Hiroshi 'Mickey' Mikitani, la firma és coneguda per ser l''Amazon japonès', encara que entre els seus negocis es trobin no només la venda 'online’ de tercers, sinó també els viatges o la banca.
La relació de Mikitani amb Barcelona ve de lluny. El 2012 va adquirir la catalana Wuaki.tv, un servei de televisió en ‘streaming’ que ara es denomina Rakuten TV. Després va provar d'obrir el seu e-commerce a Espanya, però el negoci no va anar bé i va acabar en transformació del negoci cap al ‘cashback’.
Notícies relacionades
El 2016, Rakuten es va convertir per sorpresa en el patrocinador oficial del FC Barcelona, un acord que va revelar l'amistat de Mikitani amb jugadors com Gerard Piqué i el seu 'amor' per Barcelona, ciutat que visita regularment. Aquest estiu, Andrés Iniesta va fitxar per també pelVissel Kobe, conjunt propietat de Mikitani.
Rakuten, a més, ha invertit en els últims anys en diverses empreses espanyoles, com són Glovo o Cabify. Mikani també ha donat suport amb fons a Kosmos, empresa de Piqué que organitzarà la nova Copa Davis de tennis. A més, Rakuten és una de les firmes que sona per posar 'cognom' al Camp Nou.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»