Anar al contingut

Seat fabricarà patinets elèctrics

La companyia Cabify també traurà un servei compartit d'aquest tipus de vehicles

El Periódico / Barcelona

Seat fabricarà patinets elèctrics

Seat ha fet un primer pas en la seva estratègia de micromobilitat i s’ha aliat amb Segway per entrar al mercat dels patinets elèctrics amb el Seat eXS powered by Segway, que presentarà el pròxim 13 de novembre en el congrés Smart City Expo World Congress 2018 de Barcelona.

El nou vehicle eXS podrà adquirir-se en tots els concessionaris de la marca a partir de desembre de 2018 per 599 euros i estarà disponible a Espanya, França, Alemanya, Àustria, Suïssa i Portugal abans de finals d’any, així com a la resta d’Europa el 2019, ha anunciat Seat en un comunicat.

Així mateix, els empleats de l’automobilística catalana podran adquirir en exclusiva el nou producte de la marca durant el pròxim Black Friday, el 23 de novembre.

Seat busca ara ciutats espanyoles on poder implantar una prova pilot de l’'eXS sharing' o de servei compartit per a aquest vehicle, que gestionarà la companyia independent i de recent fundació del grup Seat, Xmoba.

El nou eXS dissenyat per la companyia automobilística inclou la tecnologia elèctrica del fabricant de patinets Segway, amb qui Seat ha arribat a un acord estratègic per donar resposta a la creixent demanda de mobilitat urbana elèctrica.

Així, el patinet de Seat permet assolir fins a 25 quilòmetres per metre quadrat, inclou llums davanters i posteriors LED, pantalla LCD, control de creuer i sistema antirobatori dissuasiu.

"Volem convertir Seat en un referent de la micromobilitat. El nostre propòsit és que qualsevol persona que visqui en un entorn urbà conegui les opcions que ofereix Seat per desplaçar-se a la ciutat de forma econòmica, sostenible, divertida i àgil", ha afirmat el director de Màrqueting Producte de l’automobilística, Lucas Casasnovas.

Nou servei a Madrid

El grup empresarial propietari de Cabify llançarà "en les pròximes setmanes" a Madrid un servei de patinets elèctrics compartits a través de Movo, la firma amb què aquesta companyia ja compta amb 'motosharing' també a la capital, segons va informar l’empresa.

Els nous patinets, que s’explotaran sota la marca Movo, se sumaran així als de les altres tres companyies que ja ofereixen aquest tipus de "micromobilitat" compartida a la capital, una d’elles d’Uber, competidor de Cabify en servei de cotxe de lloguer amb conductor.

La companyia propietària de Cabify i Movo emmarca la seva inversió per entrar en el segment dels patinets en la seva estratègia de conformar una plataforma amb múltiples alternatives de mobilitat compartida, "que s’adaptin a les diferents necessitats que els ciutadans tenen en cada moment", amb la finalitat última d’animar-los que deixin el cotxe a casa.

Per oferir-li la millor experiència possible estem canviant el nostre sistema de comentaris, que passa a ser Disqus, que gestiona 50 milions de comentaris en mitjans d'arreu del món cada mes. Ens disculpem si aquests primers dies hi ha algun procés extra de 'login' o si el servei no funciona al 100%.