fiscalitat
La UGT demana al Govern que torni d'ofici la retenció a la maternitat
Josep María Álvarez reclama que les devolucions no es converteixin en un problema burocràtic

zentauroepp40704275 pepe alvarez ugt171027180545 /
El secretari general de la UGT, José María Álvarez, ha demanat aquest dilluns a Hisenda que torni d’ofici la retenció de l’IRPF de les prestacions per maternitat, després que el Tribunal Suprem l’hagi considerat nul·la, i ha valorat positivament la intenció del Governd’igualar els permisos de paternitat i maternitat.
"Desitjaríem que Hisenda no faci passar ara un calvari a les dones i als homes a qui se’ls ha descomptat l’IRPF, quan hi ha una sentència del Suprem que diu que aquestes prestacions no han de pagar l’impost", ha afirmat Álvarez a Lleida en declaracions als mitjans.
Álvarez ha explicat que el seu sindicat ha demanat per carta a la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, "que repari l’error i no hagi de fer-ho cada contribuent", ja que ha remarcat que és una reclamació costosa.
Per a Álvarez, igualar el permís de maternitat i de paternitat i que hagin d’utilitzar-lo els dos progenitors és bàsic per acabar amb la bretxa salarial i la falta d’igualtat per a les dones.
"Hi ha moltes empreses, ho sabem, que a l’hora de contractar una dona tenen en compte les baixes de maternitat. Si l’home està en les mateixes condicions, aquesta situació de discriminació amb seguretat desapareixerà", ha opinat.
Notícies relacionadesSobre les pensions, ha demanat que es revalorin en relació amb el cost de vida de forma automàtica i desaparegui el factor de sostenibilitat, ja que ha apuntat que, "parlant clar, es retallarà la pensió entre un 30% i un 40%".
Finalment, ha recalcat que les pensions no tenen un problema de despesa sinó d’ingressos, i ha recordat que la seva organització recomana, entre altres propostes, eliminar els límits de les cotitzacions màximes, que segons el seu parer permetria generar molts ingressos.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos