PRESTACIONS PÚBLIQUES
La Seguretat Social farà servir 3.586 milions de la guardiola per a les pensions del desembre
L'organisme públic també esgotarà el préstec de l'Estat a càrrec dels Pressupostos per 4.207 milions
Tal com va anunciar la ministra d'Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, la Seguretat Social recorrerà al fons de reserva de les pensions, més conegut com la guardiola, i al préstec que va concedir l'Estat a càrrec dels Pressupostos Generals per pagar la pensió ordinària del desembre i la paga extra dels jubilats de Nadal. En total, el Govern treu 3.586 milions d'euros de la guardiola de les pensions i esgotarà els 4.206 milions que encara quedaven del préstec de l'Estat, en total 7.792 milions d'euros al marge dels ingressos ordinaris de la Seguretat Social.
Segons ha informat el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, la Seguretat Social abonarà al desembre als pensionistes un total de 17.470 milions d'euros per les nòmines ordinària i extraordinària de les pensions més la liquidació del seu IRPF.
Notícies relacionadesDesprés d'aquesta nova disposició, el Fons de Reserva arriba a un import de 8.095 milions d'euros l'1 de desembre, el 0,73% del producte interior brut (PIB) el 2016, encara que el valor de mercat és de 8.094 milions d'euros, un 0,73% del PIB.
Amb l'augment dels ingressos per cotitzacions socials, que fins a l'octubre acumulava un creixement del 5,13%, no n'hi ha prou per pagar els més de 9,5 milions de prestacions als 8,6 milions de pensionistes.
- Gènere i trastorn El 40% de les dones amb problemes de salut mental han patit violència física o psicològica, segons un estudio
- ENTREVISTA Joan Estévez, mercenari espanyol a Ucraïna: «Cobrava 3.500 euros; vaig matar almenys vuit russos»
- Una investigació Com va descobrir l’autoritat suïssa la fortuna de Bárcenas, de 48,2 milions d’euros el 2010
- El drama de la migració El Govern ressitua gairebé un miler de menors en diverses comunitats
- Les morts de migrants a les costes espanyoles baixen de 10.000 a 3.000
