MODA

Així serà la botiga Uniqlo de Barcelona

La firma s'especialitza en peces bàsiques de qualitat i a investigar en tecnologia aplicada als teixits

La companyia ja prepara el seu segon establiment, que estarà al centre comercial Glòries

uniqlo apertura-tienda-barcelona1

uniqlo apertura-tienda-barcelona1

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Queden menys de dues setmanes perquè la firma de moda japonesa Uniqlo obri la seva primera botiga a Espanya. Serà a Barcelona, al passeig de Gràcia, 18, cantonada amb Gran Via, en un local de 1.730 metres quadrats. Es tracta d’una firma coneguda com el Zara japonès, però que ofereix un altre tipus de productes: aposta pels bàsics i la tecnologia aplicada als teixits.

    

La seva primera botiga, que ja fa diversos mesos que està en obres, ocuparà quatre plantes que han experimentat un rentat de cara per acomodar un establiment de moda on es podran trobar col·leccions de dona i home, però no de nens i nadó, que només estaran disponibles per a compra on line, expliquen fonts de l’empresa.

    

El que sí que estarà disponible són les col·leccions especials de reconeguts dissenyadors (Inès de la Fressange, J.W. Anderson), l’ampli assortiment de peces bàsiques de la firma (abrics, punt, tops, pantalons, roba interior... i amb molta varietat cromàtica en tots ells) i la línia UT: samarretes amb elements gràfics distintius o amb motius llicenciats: Disney, Marvel, Star Wars... En aquest cas, sí que hi haurà talles per als més ­petits. 

Tecnologia tèxtil

Encara que s’acostuma a comparar Uniqlo (propietat de Fast Retailing) amb altres firmes de moda (en especial Inditex), fonts de l’empresa asseguren que el seu focus és diferent: «Són els bàsics essencials de qualitat, la tecnologia aplicada als teixits i la investigació per al desenvolupament de peces funcionals, per a qualsevol moment i estil de vida». De fet, destaquen com a punt fort «la longevitat» de les seves peces.

    

«A Uniqlo ens sentim més pròxims al disseny de producte que al de moda, i per això combinem la nostra passió per les peces bàsiques amb el potencial de la innovació: revolucionem els bàsics mitjançant la tecnologia», expliquen. L’empresa té instal·lacions dedicades a investigació a Nova York, Tòquio, Xangai, Los Angeles i París, on la firma analitza tendències i desenvolupa productes.

    

De fet, a Barcelona es podran trobar tres innovacions estrella de la firma: Heattech («roba interior composta per quatre tipus de fil que optimitzen la comoditat a l’absorbir la humitat del cos i transformar-la en calor»), les jaquetes Ultra Light Down (només 123 grams de pes) i AIRism («roba interior funcional especialment dissenyada per transpirar i eliminar la humitat»).

Notícies relacionades

    

L’estrena d’Uniqlo serà el 20 de setembre, però ja treballa en el seu segon local, al centre comercial Glòries de Barcelona.