El preu de la llum es dispara gairebé el 12% per dimarts
El cost mitjà escala fins als 55,46 megawatts hora (Mwh)

contadoresweb
Premonitori. El ministre d'Energia, Álvaro NadalÁlvaro Nadal, ha assegurat que "haurem d'acostumar-nos a preus elevats de la llum puntualment" . Dit i fet. El cost mitjà per a aquest dimarts es dispara gairebé el 12%, fins als 55,46 megawatts hora (Mwh), segons les dades de l'operador del mercat, Omie.
Sembla que la recent treva dels últims dies, que ha desplomat el preu fins als 29 euros durant el cap de setmana, podria haver-se acabat. Tot i que encara no s'arriben als nivells de més de 90 euros de finals de gener, la tendència és a l'alça.
El mateix titular d'Energia ho vaticinava i assegurava a Barcelona aquest matí, a l'afirmar que les puntes de preus no només es veuran a l'hivern per l'auge de la demanda, sinó a l'estiu.
VOLATILITAT
El cert és que l'última evolució dels costos no fa més que constatar la volatilitat que predomina en el mercat, que es basa en el fet que l'última central que cobreix la demanda és la que marca el preu del conjunt.
La moderació dels últims dies s'ha degut a una aportació més gran de l'energia eòlica, a l'haver-hi més vent. No així, en canvi, de la hidràulica, que és una de les tecnologies que contribueixen també a abaratir els preus.
Notícies relacionadesNadal ha assegurat que un dels motius pels quals s'han moderat els costos en els últims dies té a veure amb la posada en marxa de la figura del "creador de mercat" al Mibgás (mercat secundari del gas), promogut pel Govern.
Les centrals de cicle combinat, que són les que utilitzen gas, són les que van marcar en les últimes setmanes els preus, que van arribar a nivells rècord des del 2013.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries