REUNIÓ
Sindicats, patronal i Govern tracten de pactar una agenda social
Ocupació aparca el xec de formació per a joves davant l'oposició de les autonomies
La ministra d’Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, s’ha reunit avui amb els secretaris generals de CCOO i UGT, Ignacio Fernández Toxo i Pepe Álvarez, i els presidents de CEOE i de Cepime, Juan Rosell i Antonio Garamendi, per parlar sobre pensions. /
A les nou d'aquest matí Ignacio Fernández Toxo, Pepe Álvarez, Juan Rosell i Antonio Garamendi han anat al Ministeri d'Ocupació per entrevistar-se amb la ministra Fátima Báñez i aconseguir, almenys, un calendari i un temari dels assumptes que han de resoldre en el marc del diàleg social.
Les pensions i les noves fórmules per finançar el sistema de prestacions de la Seguretat Social, les propostes per millorar la contractació de col·lectius d'aturats de llarga durada o de joves i aspectes generals de la despesa social són alguns temes que estan sobre la taula, encara que els agents socials no esperen grans avanços.
De moment, les centrals i 12 autonomies han rebutjat els plans del ministeri per implantar un xec formació per a joves menors de 30 anys que ni estudiïn ni treballin amb què puguin finançar el curs formatiu que triïn entre l'oferta d'empreses i entitats acreditades. "Els joves han de tenir un procés d'orientació, no simplement veure una oferta i acudir-hi", va explicar ahir Iago Negueruela, conseller de Treball de les Balears, després de la reunió a Madrid de la comissió sectorial, per justificar que el tema hagi sigut aparcat.
En relació amb l'ocupació dels més joves, l'Executiu està estudiant la reducció dels requisits per beneficiar-se del pla de Garantia Juvenil. Entre les propostes hi ha la que preveu que qualsevol jove inscrit en el sistema públic d'ocupació estatal (SEPE) que compleixi amb els requisits per participar en el programa passarà, automàticament, a estar-hi inscrit.
DESPRÉS DE LA MOBILITZACIÓ
La reunió entre el Govern i els agents socials se celebra dos dies després de la manifestació sindical de diumenge passat a Madrid amb què les centrals CCOO i UGT van voler fer sentir la seva veu de cara a la negociació política dels Pressupostos Generals de l'Estat per al 2017.
Notícies relacionadesHores després de la cita, a la tarda al ple del Congrés dels Diputats, el PSOE farà el primer pas per derogar la reforma laboral. Serà a propòsit del debat de la proposició de llei per igualar les condicions de treball dels treballadors de les subcontractes amb els de les empreses que contractin els seus serveis, una situació de "competència deslleial" que "tira per terra" els salaris, segons el portaveu socialista Rafael Simancas.
El PSOE assegura que només el PP votarà en contra de la proposició de llei. El Govern, de fet, té vetada qualsevol proposta que suposi un augment de la despesa, raó esgrimida.
Ignacio Fernández Toxo Josep Maria Álvarez Fátima Báñez Pensions Salaris Juan Rosell CEOE Patronal Sindicats Govern Seguretat Social
- Salut Elimina-la ja de la teva dieta: l’embotit que es vincula al càncer de còlon
- Crisi energètica Les gasolineres avisen amb temps: aquest dia de febrer pujarà la gasolina
- Shakira-Piqué Exclusiva Mamarazzis: Clara Chía pateix el seu pitjor moment
- El nou Camp Nou La constructora del Camp Nou: Limak Holding, Erdogan i el negoci dels amics
- Educació Catalunya assajarà un MIR per a professors a partir del curs 23-24
- Actualitat Directe | Últimes notícies sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna
- Equipaments El Teatre Municipal La Sala de Rubí amplia els seus dies d’obertura de taquilla
- Mirada al futur Es posa en marxa l’Agenda Urbana de Sant Cugat tenint el Consell de la Ciutat com espai per definir el seu pla d’acció
- Carles Puigdemont: última hora sobre la decisió de la justícia europea sobre la seva entrega, en directe
- Tipus de referència L’euríbor tanca el gener entorn del 3,33%, màxim des del 2008