Brussel·les obre un expedient a Espanya per la seva tebior amb Volkswagen en el 'dièselgate'

La Comissió Europea també actua contra Alemanya, el Regne Unit, Grècia, Lituània, Luxemburg i la República Txeca

undefined31648931 gra231  pamplona  navarra  30 10 2015   la factor a de volks161208120257

undefined31648931 gra231 pamplona navarra 30 10 2015 la factor a de volks161208120257 / JESUS DIGES

1
Es llegeix en minuts

La Comissió Europea ha decidit obrir un expedient contra set estats membres, entre ells Espanya, per la seva tebior amb Volkswagen després de transcendir l'escàndol del 'dièselgate', que va destapar una trampa per burlar les proves d'emissions de gasos. A judici de Brussel·les, aquests països han incomplert les obligacions que marca la legislació comunitària en matèria d'homologació de vehicles. En concret, els retreu "no haver establert sistemes per impedir que els fabricants d'automòbils violin la legislació sobre emissions".

A més d'Espanya, les autoritats comunitàries han actuat contra Alemanya, el Regne UnitGrèciaLituàniaLuxemburg i la República Txeca. "Les autoritats de tota la UE han de garantir que els fabricants d'automòbils compleixin efectivament amb la llei", ha manifestat la comissària de Mercat Interior, Indústria i Pimes, Elzbieta Bienkowska.

La Comissió ha enviat cartes d'emplaçament als governs de la República Txeca, Lituània i Grècia perquè no han introduït en la seva legislació sistemes de sancions contra els fabricants que infringeixen la norma sobre emissions. A més, ha obert expedient contra Alemanya, Luxemburg, Espanya i el Regne Unit, per no aplicar les seves sancions contra el Grup Volkswagen després de conèixer que l'empresa va utilitzar un 'software' il·legal per superar els tests d'emissions en laboratori.

Notícies relacionades

A més, en el cas d'Alemanya i el Regne Unit, l'Executiu comunitari considera que es van saltar la llei al negar-se a revelar a petició seva "tota la informació tècnica recol·lectada en les seves investigacions nacionals" relativa a les "potencials emissions irregulars d'òxid de nitrogen del grup Volkswagen i altres fabricants".

Els estats requerits tenen ara dos mesos per respondre als arguments de la Comissió Europea.