CRISI A UNA ENTITAT REPRESENTATIVA
La Confederació de Comerç es declara en preconcurs de creditors
Els dubtes en els comptes van provocar la dimissió i posterior cessi del secretari general, Miquel Àngel Fraile
La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) es va declarar fa 10 dies en preconcurs de creditors per la difícil situació econòmica que travessa. Els dubtes en els comptes van provocar la dimissió i posterior cessament del secretari general de l’entitat, Miquel Àngel Fraile. La patronal intenta reorientar el seu rumb.
La presidenta de la CCC, Maria Rosa Eritja, va confirmar ahir, en la seva primera compareixença pública des que EL PERIÓDICO va revelar els problemes de l’entitat, que la patronal travessa una «difícil situació» i que encara estan estudiant els comptes i buscant informació per aclarir l’estat real de l’entitat.
Notícies relacionadesEritja va afirmar que la seva candidatura a la presidència de la Confederació, de la qual es va convertir en titular ara fa un any, va comptar amb el suport de Fraile, i que, si no, no hauria optat a la presidència. «Confiàvem plenament en l’anterior secretari general», va destacar Eritja. No obstant, els seus dubtes sobre la situació real de l’entitat van començar quan va saber, per fonts externes al centre, que al desembre s’havien produït retards en el pagament de les nòmines.
A partir d’aquest fet, Eritja va ordenar un informe sobre l’estat dels comptes de l’entitat, que va derivar en una revisió dels números dels últims tres exercicis. Aquests informes van acabar detectant unes pèrdues de 2,6 milions d’euros.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
