HISTÒRIES MÍNIMES
Ursulitas: la màgia del taló mitjà
La 'start-up' d'Úrsula Ponce preveu tancar l'any amb unes vendes de 600.000 euros

tfuentes34183871 barcelona 7 de junio de 2016 ursula ponce de e160619172110 /
Úrsula Ponce ho va deixar tot per un parell de talons. Aquesta enginyera informàtica ho tenia tot: treballava en una consultora de prestigi i tenia un sou alt que li permetia viure la seva vida de manera independent. A causa de la seva feina passava llargues jornades laborals, amb viatges inclosos, damunt d’incòmodes sabates altes, sempre amb unes ballarines a la bossa ja que li resultava impossible trobar sabates boniques de taló mitjà.
Un dia va arribar a una sàvia conclusió: «No pot ser que això em passi només a mi» . I va començar a investigar l’univers del calçat femení. Va recórrer, mai més ben dit, les principals fires de complements de sabates i les millors fàbriques del sector a Elda (Alacant). Llavors va descobrir que la seva passió per les sabates podia servir-li per entrar en tot un univers artesanal format per formes, talons, tapes, escots, contraforts i una infinitat de peces. Un bon dia va deixar la seva feina, va capitalitzar l’atur i va decidir fundar Ursulitas.
Ella defineix l’empresa com la primera marca de taló mitjà que fusiona confort i bellesa. Els noms dels seus dissenys parlen de la passió de l’emprenedora: Pícara, Dulce, Bonita, Diferente, Eterna... Aquesta última va ser el primer model que va dissenyar. «Sense aquesta sabata no existiria Ursulitas» , explica amb un somriure a la cara al recordar que va ser el model que els va permetre sobreviure en els seus principis.
No prové de família empresària, però Úrsula Ponce sempre va sentir el cuquet d’emprendre i per la seva formació en tecnologia tenia clar que seria en el món digital. Va estudiar un curs de comerç electrònic i màrqueting digital a Esade per ampliar coneixements.
La firma es va constituir el 2015 i l’any passat va aconseguir unes vendes de 110.000 euros, la majoria a Espanya. Integrada dins de l’acceleradora Conector de l’inversor Carlos Blanco, acaba de tancar una ronda de finançament de 110.000 euros, amb la qual dóna entrada a l’accionariat a l’exconseller delegat de Desigual Manel Jadraque i altres inversors, com Blanca Martorell (BeAgency), Mar Pallàs (Hailo), Inés Urés (Treatwell) i Fiorella Coello (Servihabitat). Es mantenen també al capital els cinc mentors que l’empresa va tenir durant el seu pas per Conector: Rosa Tous, Carlos Blanco, Marc Ros (Aftershare), David Tomàs (Cyberclick) i Esther Palomar (Caixabank).
Notícies relacionadesMERCAT EXTERIOR
L’objectiu d’aquesta ronda és reforçar les seves activitats en màrqueting i fer els seus primers passos a l’estranger, obrint la venda on line a països com França, el Regne Unit i Itàlia. Úrsula Ponce explica que les sabates són el primer producte de venda per internet, una de les cartes en què sustenta el seu potencial de creixement. Ursulitas externalitza tot el procés logístic i se centra en el disseny i la venda, sempre sota el concepte del taló mitjà, sense entrar en altres segments en què ja hi ha molta competència. La taxa de devolució és només del 5%, bàsicament per problemes de talla. L’objectiu és aconseguir aquest any unes vendes de 600.000 euros i optar a una segona ronda de finançament el 2017 i obrir botigues físiques.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- La nova vida de Lamine Yamal
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols