NOVES INICIATIVES EMPRESARIALS
Rescat de la papereria familiar
La cadena francesa Bureau Vallée posa en marxa un nou format de franquícia aliant-se amb establiments tradicionals
Una botiga creada fa 65 anys a Sabadell estrena la iniciativa a Espanya

lpedragosa34270476 economia oriol vives fayos franquiciado de una p160613191715
Cada vegada és més difícil trobar les papereries tradicionals de barri. La crisi i els nous hàbits de consum han passat per sobre d'elles com un corró. Els establiments que queden es veuen obligats a reinventar-se per buscar aliances. És el que ha fet Oriol Vives Fayos, tercera generació d'una família que va posar en marxa una papereria a Sabadell fa 65 anys. La solució trobada ha sigut integrar-se a la cadena francesa Bureau Vallée però mantenint la personalitat pròpia.
Al cartell de la botiga es pot llegir Bureau Vallée by Fayos. "Després d'estudiar el cas, se'ns va ocórrer una fórmula de contracte de franquiciat mixt en què el propietari aporta l'experiència de la papereria familiar i els seus clients, i Bureau Vallée, el coneixement comercial", explica Fabienne Malle, directora general de la companyia a Espanya.
El responsable de la papereria Fayos de Sabadell es va veure immers en el dilema sobre el futur del negoci familiar amb motiu del canvi del vell lloguer de la LAU. "Els ingressos i els beneficis havien anat baixant amb la crisi i era el moment de replantejar-se el negoci", assegura Oriol Vives, que subratlla que la xifra de papereries tradicionals de Sabadell ha caigut d'unes 300 a una desena. L'experiència del nou format ha permès augmentar el seu volum de negoci i doblar la plantilla fins a sis treballadors.
La companyia espera arribar a 18 establiments i nou milions de facturació a Espanya
Per a Malle, es tracta d'una fórmula interessant per a les dues parts implicades que té potencial de creixement. El fundador de la cadena, Bruno Peyroles, va donar el vistiplau a aquesta nova modalitat de franquícia mixta, que permet més flexibilitat del que és habitual als emprenedors.
CREIXEMENT DEL 30%
La cadena segueix registrant un fort creixement a Espanya del 30% anual gràcies a la seva política de preus baixos combinada amb la venda de mobiliari i articles d'electrònica. De les catorze botigues que té ara, amb una facturació de set milions d'euros el 2015, passarà a 18 establiments i nou milions d'ingressos. A nivell global, la cadena suma 270 botigues i 300 milions de facturació.
Notícies relacionadesDarrere d'aquest increment també hi ha "una millora en l'alegria del consum de les famílies" que s'aprecia en moments clau com la tornada a l'escola, amb una despesa mitjana en material escolar d'uns 100 euros.
En el full de ruta de l'empresa també es troba endinsar-se en la tendència en auge dels centres de 'coworking' aprofitant el fort augment dels ingressos per serveis que ja ofereix en alguns dels seus centres. A més, la venda 'online' ja és una realitat per a la cadena.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Transport públic Una entitat llança una aplicació per a informar dels retards de Rodalies a temps real: "Volem convertir les queixes en dades"
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- La Vuelta a Espanya arriba a Catalunya: així és el recorregut de les seves tres etapes transcendentals
- Cost de la vida Tornar a omplir el rebost després de les vacances d’estiu sortirà aquest any un 2,7% més car