SECTOR AERI

Emirates vola amb el seu segon A380 a Barcelona

La companyia destina des de demà un altre A380 a la ruta entre el Prat i Dubai, amb el qual amplia la seva capacitat el 29%

abertran24953938 economia   airbus el a380 de emirates aterrizando 160531122921

abertran24953938 economia airbus el a380 de emirates aterrizando 160531122921

2
Es llegeix en minuts
MAX JIMÉNEZ BOTÍAS / BARCELONA

L'A380 és l'avió comercial més gran del món, amb dues cobertes al llarg de tot el fusellatge. No és fàcil que una aerolínia operi una ruta amb aquest aparell a menys que el passatge garanteixi la continuïtat de l’avió en un destí. Emirates Airlines vola des de Dubai a Barcelona des del 2012, on va introduir un A380 el 2014 (a Madrid també opera un A380 des de l'agost de l'any passat). Ara, a més, a partir d’avui, afegirà un segon A380 a la ruta (substitueix el B777-300ER). Això vol dir que serà el primer aeroport d’Espanya –i un dels pocs d’Europa– on aterren i s’enlairen dos A380 el mateix dia. «Això suposa incrementar la nostra capacitat al Prat un 29%», expliquen fonts de l’aerolínia. Les dues freqüències arribaran a Barcelona a les 12.25 i les 20.55 hores i tenen la sortida prevista a les 15.30 i les 22.40 hores cada dia

Emirates oferirà 2.068 seients diaris o, el que és el mateix, 14.476 seients setmanals en la seva ruta a Barcelona, el triple respecte a l’oferta inicial. La companyia de Dubai va començar a operar al Prat fa quatre anys amb una capacitat de 720 places al dia. Des de l’inici dels seus vols a Barcelona fins a finals de l’abril passat, Emirates ha transportat en aquesta ruta més d’1,2 milions de passatgers, dels quals gairebé 380.000 han volat en l’A380. 

EL 700% MÉS

En total a Espanya, amb els dos vols diaris de Barcelona més el de Madrid, l’aerolínia ofereix des d’avui 26.754 places setmanals, fet que equival a un augment de butaques de gairebé el 700% en comparació amb les 3.346 setmanals dels seus inicis al país. Llavors, l’estiu del 2010, només comptava amb un vol diari a Madrid en un A330. 

Notícies relacionades

Fonts de la companyia destaquen que Barcelona és, sobretot, un destí final per als passatgers que arriben des de Dubai, «encara que hi ha algunes connexions amb altres aeroports d’Europa», afegeixen. No obstant, l’aeroport internacional de Dubai és un gran centre de connexions (hub) per a l’Àsia. És la base principal d’Emirates i Emirates SkyCargo, la companyia aèria més gran del Pròxim Orient. 

Vueling, líder al Prat, ja ha anunciat més freqüències a Alger (tres), Orà (tres), Tànger (una), Tel Aviv (una) i una altra ruta a Constantina (Algèria) i Sal (Cap Verd). La irlandesa Ryanair incorpora una ruta a Marràqueix i la brasilera TAM, quatre freqüències a São Paulo. Cap a l’Amèrica del Nord, augmenten oferta Air Canada, Air Transar i Delta. L’alemanya Lufthansa sumarà 700 noves places a la setmana.