SECTOR TURÍSTIC

El 'cavallino' rampant se suma al parc

PortAventura aspira a captar un milió de visitants amb un nou espai de Ferrari Land

El parc temàtic de Tarragona va tancar el 2015 amb més de quatre milions de visitants

GRA298  VILA-SECA SALOU  TARRAGONA   07 05 2015 -  De i a d  El piloto aleman de Formula 1 Sebastian Vettel  el presidente de Ferrari  Maurizio Arrivabene  el presidente de PortAventura Resort  Arturo Mas-Sarda  y el presidente de la Generalitat  Artur Mas  durante la colocacion de la primera piedra del proyecto de Ferrari Land  el nuevo parque de PortAventura dedicado al  Cavallino Rampante   que estara separado del recinto tematico  que requerira una entrada especial para acceder a el y que generara  una vez entre en funcionamiento  a finales de 2016  hasta 150 puestos de trabajo  EFE Jaume Sellart

GRA298 VILA-SECA SALOU TARRAGONA 07 05 2015 - De i a d El piloto aleman de Formula 1 Sebastian Vettel el presidente de Ferrari Maurizio Arrivabene el presidente de PortAventura Resort Arturo Mas-Sarda y el presidente de la Generalitat Artur Mas durante la colocacion de la primera piedra del proyecto de Ferrari Land el nuevo parque de PortAventura dedicado al Cavallino Rampante que estara separado del recinto tematico que requerira una entrada especial para acceder a el y que generara una vez entre en funcionamiento a finales de 2016 hasta 150 puestos de trabajo EFE Jaume Sellart / JAUME SELLART (EFE)

2
Es llegeix en minuts
ESTHER CELMA / TARRAGONA

L’aura mítica del 'cavallino' rampant estirarà el carro de Port Aventura World fins als cinc milions de visitants. O, almenys, aquestes són les previsions anunciades pel director general de la companyia, Fernando Aldecoa, en l’estrena de la 21a temporada d’aquest complex temàtic.

Ferrari Land obrirà les portes l’abril del 2017, el mateix dia que la resta del complex, i permetrà situar la Costa Daurada al mapa de mercats ara inexistents, com el Brasil o el Pròxim Orient. El gruix dels visitants estrangers nous es captarà a Itàlia, Alemanya, França i el Regne Unit, allà on ja existeix una cultura prèvia interessada en Ferrari.

La temporada de l’any passat va resultar ser la segona més positiva de la història de Port Aventura, amb més de quatre milions de visitants, segons el director general, Fernando Aldecoa, fidel a la tradició de no detallar les xifres del públic assistent.

La millor temporada va ser el 2007 amb 4,5 milions de visitants i ara ja es voreja la situació anterior a la crisi. Un indicador d’aquesta recuperació és que els hotels del complex temàtic han batut rècords, amb un milió de pernoctacions.

"Recolzem el projecte "Recolzem el projecte de BCN World, però no hi estem implicats, som veïns", afirma Aldecoa

Més de la meitat dels visitants són de proximitat i d’aquests, al voltant del 60% són de Catalunya. Precisament, en aquesta tendència de recuperació, hi destaca el bon comportament del mercat català, valencià i basc. Respecte al mercat internacional, destaca que per primera vegada són significatius els turistes de París i del nord de França, en un context en què aquest país lidera la llista dels visitants estrangers, seguit del Regne Unit. Per la seva part, el mercat rus també mostra signes de recuperació després de ser l’únic que va disminuir el 2015.

Port Aventura ha ampliat la seva marca amb el concepte 'world', sense que això impliqui cap gest de complicitat de cara al projecte d’hotels, casinos i compres de BCN World, Aldecoa va aclarir que «significa un món d’experiències» i va afegir: «Nosaltres recolzem el projecte de BCN World, però no hi estem implicats, en som veïns».

Notícies relacionades

El complex sempre obre portes els dies previs a Setmana Santa i la temporada que ve, el mateix dia també obrirà Ferrari Land. Els accessos seran independents i es treballa ara en les propostes d’entrades i combinacions entre els dos parcs.  

PortAventura pertany al fons inversor de la família Bonomi, Investindustrial, que va comprar a Criteria –CaixaBank– les seves accions el novembre del 2012. Posteriorment, Ivestindustrial va cedir el 49,9% de les accions del parc temàtic a KKR, un fons de capital risc nord-americà.